گوناگون

کارگروه پیشگیری از مفاسد اقتصادی در دستگاههای اجرایی تشکیل می شود

81164464 5696159

مجید محنایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین نامه به منظور ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با فساد در هر یک از دستگاه های اجرایی تصویب شده است.

وی بیان کرد: پیگیری اجرای کامل دولت الکترونیک در درون دستگاه ها و نظارت بر انجام آن، افزایش پاسخگویی، شفاف سازی، مستند سازی و کاهش هزینه های اداری و اجرایی در حیطه مسوولیت های قانونی دستگاه ها، بررسی و آسیب شناسی روند پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در دستگاه مربوطه، ارایه طرح های جامع پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی از جمله وظایف این کارگروه ها است.

محنایی شناسایی و کنترل گلوگاه های فساد، بسترها و زمینه های شکل گیری و گسترش مفاسد اقتصادی در دستگاه های مربوطه و ارایه گزارش،پیگیری انجام اقدامات قانونی و قضایی پرونده های مفاسد اقتصادی، ارایه پیشنهادهای لازم با بهره گیری از تجارب حاصل از اقدامات مقابله با فساد را از دیگر وظایف این کارگره ها در دستگاه های اجرایی عنوان کرد.

دبیرشورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: کارگروه پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در هریک از دستگاه های اجرایی مانند وزارتخانه ها، سازمان ها و شرکت های تابعه آن ها و سازمان های زیر نظر معاونان رییس جمهور تشکیل می شود.

محنایی بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا یکی از معاونان، مدیر حراست، مدیر واحد حقوقی، مدیر واحد بازرسی و مدیریت عملکرد، مدیر مرکز فناوری اطلاعات، ذیحساب ، رییس هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و سایر اشخاص به تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی را اعضای این کارگروه دانست.

671/7533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا