گوناگون

کاظمي: تيمي نيستيم که ستاره داشته باشيم

براي ارسلان کاظمي به عنوان اولين بازيکن ايراني که در رقابت درفت NBA موفق بوده،‌ ليگ برتر بسکتبال ايران بسيار خوب و با قهرماني به پايان رسيد. او سال قبل قيد حضور در فيلادلفيا سوني سيگسرز را زد و براي بازي به پتروشيمي بندر امام آمد و يکي از عوامل دومين قهرماني متوالي اين تيم در ليگ برتر ايران بود. کاظمي يکي از بازيکنان اصلي ايران در جام جهاني بسکتبال اسپانيا خواهد بود. وي در گفت‌وگو با سايت کنفدراسيون بسکتبال آسيا به نکات مختلفي اشاره کرد که در ادامه مي‌خوانيد:

* اولين فصل و تجربه حضورت در ليگ برتر ايران چطور بود؟

تجربه بزرگي براي من بود ولي اگر تيم‌ها مي‌توانستند حاميان مالي قدرتمندتري پيدا کنند، ليگ هم خيلي بهتر مي‌شد. در مجموع تجربه خوبي از حضور در ايران به دست آوردم.

* به نظر خودت،‌ چشم پوشي از قراردادي که با فيلادلفيا داشتي و آمدن به ايران، تصميم درستي بود؟

وقتي کسي تصميمي مي‌گيرد هميشه نکات مثبت و منفي در مورد آن وجود دارد که بايد به دقت سنجيده شوند اما در کل از نتيجه تصميمي که گرفتم، راضي و خوشحالم.

* چه چيزي باعث شد تصميم بگيري در ايران بازي کني؟

من پيشنهاداتي از اروپا و چين داشتم اما حدود 6 سال بود که از ايران دور بودم به همين خاطر فکر کردم کمي به خودم مهلت بدهم و جايي بازي کنم که نزديک خانواده‌ام باشم. علاوه بر اين،‌ پتروشيمي يک تيم بسيار بزرگ با کادر فني بسيار خوب است. خوشحالم که جزئي از اين مجموعه بودم. به نظرم آنها بيشتر از بقيه به جذب من علاقمند بودند.

* ايران در جام جهاني 2014 اسپانيا چقدر شانس دارد؟

ما مربي بزرگي داريم و فکر مي‌کنم شرکت در جام جهاني اسپانيا، تجربه خوبي براي ما پيش از بازي‌هاي آسيايي است. به نظر من اگر در هر بازي با تمام قدرت به ميدان برويم و مصدوم هم نداشته باشيم، مي‌توانيم برخي تيم‌ها را غافلگير کنيم.

* تيم ملي ايران براي اينکه به هدفش برسد بايد چه کاري انجام دهد؟

بديهي است که تمرين کردن، کليد اصلي موفقيت ما خواهد بود.

* نقطه قوت تيم ملي ايران در جام جهاني چه خواهد بود؟

ما تيمي نيستيم که ستاره داشته باشيم، پس بايد سخت‌ترين حريف براي ساير تيم‌ها باشيم.

* چالش‌هاي پيش روي شما چه خواهد بود و چگونه با آن کنار مي‌آييد؟

ما با تيم‌هاي بزرگي از اروپا، آفريقا و آمريکاي جنوبي روبرو مي‌شويم. ما بايد با اعتماد به نفس کامل وارد زمين شويم و از نام بزرگ ساير تيم‌ها نترسيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا