گوناگون

کام کشاورزان عنبرآبادی با خرما شیرین نشد

81211830 5779249

عنایت سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر خرمای درجه یک در شهرستان عنبرآباد هر کیلوگرم 30 هزار ریال به فروش می رسد در حالی که هزینه های برداشت و نگهداری محصول خرما برای کشاورز هر کیلوگرم 26 هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته به علت پایین بودن قیمت محصول خرما، محصول تولیدی کشاورزان خریداری نشد و کشاورزان مجبور شدند محصول خود را در سردخانه نگهداری کنند که طولانی شدن مدت نگهداری موجب شد کرایه نگهداری در سردخانه نیز افزایش یابد.

وی گفت: 50 هزار تن خرما در سال زراعی 92 تولید شد که بیشترین ارقام تولیدی را مضافتی و کلوته تشکیل می دهند.

سالاری تصریح کرد: در دو هفته گذشته براساس آمارهای موجود بیش از 11 هزار تن خرما در سردخانه ها نگهداری می شد که با تدبیر مدیریت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و پیگیری های صورت گرفته 80 درصد از خرمای موجود در سردخانه با وجود قیمت پایین خارج شده است.

وی گفت: به منظور بازاریابی هرچه بهتر نیاز است کشاورزان نسبت به بسته بندی با کیفیت محصول خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال پایین بودن قیمت محصولات جالیز از جمله پیاز، گوجه، سیب زمینی و هندوانه کشاورزان شهرستان را متضرر کرده لذا کشاورزان مجبور هستند محصول خود را با همین قیمت پایین به فروش برسانند.

سالاری گفت: امید است تدبیری اندیشیده شود تا در سال جاری محصول تولیدی با قیمت مناسب تر به فروش برسد.

جنوب کرمان با هفت شهرستان که عنبرآباد یکی از آنهاست سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند.

کشاورزان این منطقه هر سال با نوسان قیمت و انباشت برخی محصولات کشاورزی روبرو می شوند که لزوم برنامه ریزی اصولی برای کشت متوازن محصولات و تنظیم بازار فروش آنها را دوچندان کرده است.ک/3

7444/8154

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا