گوناگون

کانونهای مساجد مرکز رشد و تعالی فرهنگی جوانان است/ جذب بیش از 2 میلیون جوان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور ظهر امروز 26 خردادماه در خبرگزاری شبستان برگزار شد. محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش و مسئول شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: به دلیل نزول قرآن در ماه مبارک رمضان باید بیشترین توجه را به قرآن داشت و این ماه بهترین فرصت برای یادآوری خداست. خانه های خدا در این ماه نقش محوری دارد و استقبال از مساجد وصف نشدنی است.

وی در ادامه سخنانش به اصول و سیاستهای ستاد عالی کانونهای مساجد اشاره کرد و گفت: اصول حاکم بر برنامه ها برگرفته از مصوبه 302 شورای عالی فرهنگی در سال 1371 است و یکی از مهمترین اهدافش مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

وی اعلام کرد: تاکنون 18000 کانون در سطح مساجد تأسیس شده و تا 20 هزار ارتقا خواهد یافت و ما مکلف به تأسیس کانون در یک چهارم مساجد هستیم. کانون فرهنگی محل جولان جوانان است، یک رسانه و یک مرکز رشد و تعالی فرهنگی جوانان است و این کانونها توانسته اند بیش از  2 میلیون جوان را جذب کنند.

محمدرضا جعفری در بخش دیگری از سخنانش به اصول و برنامه های کانونها پرداخت و اظهارداشت: اصل اول ما تربیت عالی انسان با توجه به مقام خلیفة الهی اوست. اصل دوم ،محوریت مساجد و اصل سوم کارآمدسازی سیاستهای حاکم بر این برنامه است.

معاون آموزش و مسئول شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: فراگیرترین شبکه کشور کانونهای مساجد است که از 18000 کانون 8000 کانون در سطح روستاها فعالند.

وی برنامه های ستاد عالی کانونها را برشمرد و گفت: این برنامه ها عبارتنداز: اولویت به طرح موضوعات قرآنی، طرح تلاوت نور که فراگیرترین طرح تلاوت کشور است و در ماه رمضان در مراکز استانها برپا می گردد و طرح تکریم از خادمین و قاریان طرح تلاوت نور است.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان مشارکت در طرح 1448 با همکاری صداوسیما را داریم، اظهار داشت: هم اکنون 47 کانون تخصصی قرآن داریم که یکی از وظایف اصلی آنها نظارت بر فعالیتهای قرآنی است.

محمدرضا جعفری در ادامه سخنانش گفت: امسال در حوزه آموزش برنامه های متعددی داریم که هفتمین دوره اندیشه های آسمانی که از 18 مردادماه در مشهد مقدس با حضور 3400 نفر از مدیران کانونهای جدیدالتأسیس و دانشگاهی برگزار می شود ازجمله  این برنامه هاست.

محمدرضا جعفری در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به جذب2 میلیون جوان توسط شما؛ چرا در جامعه نمود آنچنانی ندارد؟ گفت: بیش از 80 درصد از برنامه هایی که تشریح کردم اجرایی شده و موفقیت آمیز بوده اما چرا خروجی این فعالیتها  کمتر دیده می شود عوامل دیگری از جمله تهاجم فرهنگی را نباید نادیده گرفت. بیش از هزاران شبکه اینترنتی و شبکه ها دیگر برای تخریب جوانان مشغول کارند. بنابرین ما در حال حاضر با حجم وسیعی از تهاجم فرهنگی مواجه هستیم.

معاون آموزش و مسئول شورای طرح و برنامه ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان سخنانش اظهار داشت: اگر کار میدانی در این زمینه انجام شود می بینیم که کانونها به طور فعالی در سطح تهران و شهرستانها با اعضای خود در ارتباط هستند. اما قطعا تا برآورده شدن انتظاری که شما دارید فاصله زیادی داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا