گوناگون

کانون می‌تواند به الگوی ناشران کودک تبدیل شود

2228317 293

وی
که به عنوان کارشناس معاونت تولید و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
در نمایشگاه پاسخ‌گوی سوال‌های مراجعه‌کنندگان است، افزود: در تولید آثار فرهنگی
ادبی نباید تنها دنبال تولید انبوه باشیم، در ادبیات گزیده‌گویی مهم است و تولید
انبوه و بی‌قاعده‌ی کتاب‌هایی که شاید مورد علاقه‌ی کودکان و نوجوانان نباشد بی‌تردید
کم‌تر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

کارشناس
انتشارات کانون هم‌چنین خاطر نشان کرد: در طرح کتاب‌های خودمان می‌توانستیم خیلی
بهتر عمل کنیم و با یک فراخوان، صاحبان آثاری که از کیفیت ‌بهتری برخوردار بود را
شناسایی و دوره‌های آموزشی نویسندگی برای آن‌ها برگزار می‌کردیم تا دست کم در چند
سال آینده تعدادی نویسنده تربیت ‌کرده‌ باشیم و از آثاری که تولید می‌کنند،
استفاده کنیم.

خاکبازان
در ادامه تصریح کرد با همه این‌ها هرگز نباید ناامید باشیم چرا که کانون ظرفیت و
قابلیت این بازنگری را دارد به شرطی که مسوولان از ایده‌ها و نظرات کارشناسان خود
کانون در همه حوزه‌ها استفاده کنند، به اعتقاد من افرادی که سال‌ها در کانون فعالیت
داشته‌اند ظرفیت‌های آن را به خوبی می‌شناسند.

وی
یادآور شد که بسیاری از هنرمندان و نویسندگان مشهور امروز کشور، در کانون تربیت
شدند اما در سال‌های اخیر از این موضوع غافل شدیم که امیدواریم مدیران کلان سازمان
در این زمینه نیز تدبیری بیاندیشند.

نویسنده
و مترجم کتاب‌های کودکان همچنین ایجاد فضای شاد و جذاب برای کودکان را در نمایشگاه
کتاب موجب ماندگاری این خاطره در ذهن و تقویت حس زیبایی‌شناختی در کودکان دانست.

وی
در زمینه شرایط و فضای غرفه کانون گفت: به نظر من موقعیت مکانی کانون در نمایشگاه
مناسب نیست و در فضاسازی هم باید تلاش کنیم با توجه با انتظاری که خانواده‌ها از
کانون دارند همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی به جلو حرکت کنیم.

این
نویسنده که به عنوان کارشناس معاونت تولید و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و
نوجوانان در نمایشگاه پاسخ‌گوی سوالات مراجعه‌کنندگان است افزود: باید فضای بیشتری
در اختیار کانون قرار می‌گرفت تا با ایجاد محلی برای بازی و فعالیت‌های هنری
کودکان، نام کانون همراه با خاطره خوش در ذهن‌شان ماندگار شود.

خاکبازان
اظهار داشت: کانون یکی از باسابقه‌ترین‌ها در حوزه فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و تولید
برای کودکان و نوجوانان است و حتی در آن سوی مرزهای جغرافیایی نیز کانون را می‌شناسند
اما اگر نتوانیم هم‌گام با پیشرفت سایر بخش‌ها حرکت کنیم این اعتبار و اعتماد را
از دست خواهیم داد.

وی
در پایان بیان داشت امروزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نقش بسیار تعیین‌کننده دارد و
هرگز نباید آن را هزینه به حساب آورد بلکه باید آن را سرمایه‌گذاری مفید دانست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا