گوناگون

کاهش آلودگی هوا از اولویت‌های اصلی اصفهان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های استانداری کاهش آلودگی هواست و در این زمینه با پلیس راهور و ارگان‌های مربوطه تعاملاتی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه اصفهان، محمدعلی طرفه با بیان اینکه کشور پس از جنگ تحمیلی با حمایت مردم روبرو شد و با پشتیبانی مردم به رشد و شکوفایی رسید، اظهارکرد: ما می‌توانیم با استفاده از مردم در برنامه‌ریزی‌های پیش‌رو و پیشبردی‌مان اقدامات خوب و مؤثری انجام دهیم. امیدوارم ارگان‌های دولتی استان تکیه بیشتری بر مردم داشته باشند و با مشارکت آن‌ها پیش بروند.

وی افزود: چنین کاری موجب می‌شود تا حضور مردم در بطن کار وجود داشته باشد و فرهنگ شهروندی و حمل و نقل نیز ترویج یابد. باید در راستای فرهنگ سازی عمومی حمل و نقل قدم‌های مؤثری برداشت و به فکر ارتقای سخت‌افزارهای حمل و نقلی جاده‌ها بود که در این مدت بیرون از شهر جاده‌ها و کنار گذرهای خوبی را ساخته‌ایم و در شهرستان اصفهان نیز پیگیری جدی برای احداث خط مترو داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از اجرایی‌شدن سه طرح مختلف برای استان خبرداد و گفت: یکی از اولویت‌های ما کاهش آلودگی هواست که در این زمینه همکاری‌های بسیاری با پلیس راهور داشته‌ایم و با ارگان‌های مربوطه تعاملاتی انجام داده‌ایم.

طرفه اضافه کرد: ارتقا کیفیت سوخت بنزین برای کاهش آلودگی هوا بسیار مناسب است و طبق مصوبه دولت قرار بوده از شش ماهه دوم سال امکان استفاده از سوخت یورو 4 برای ماشین‌های سواری و سوخت یورو 3 برای ماشین‌های گازوئیلی فراهم شود که از فردا 17 مهرماه امسال این طرح که باعث کاهش معضل آلودگی هوا می‌شود، اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: طرحی دیگر در دستور کار قرار گرفته که برای ایمن‌کردن جاده‌های ترددی و حمل و نقلی است و موجب کاهش تصادفات می‌شود. ما در حال حاضر به سوی اجرایی کردن این طرح رفته‌ایم اما هنوز با سطح استاندارد فاصله داریم و امیدوارم به مرور زمان بتوانیم این فاصله را پر کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه هوشمند کردن مدیریت ترافیکی شهرستان اصفهان یکی دیگر از طرح‌های استانداری برای امسال است، افزود: می‌خواهیم کنتورهای هوشمندی را نصب کنیم تا بتوانیم سطح ترافیکی شهر را کنترل کنیم و در این زمینه نیز به مشارکت همه بخش‌ها نیاز داریم که مشارکت مردمی از این مشارکت‌ها مستثنا نیست و چنین برنامه‌هایی موجب پیشرفت استان خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا