گوناگون

کاهش تولید ذرت علوفه‌ای در سمنان

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان سمنان، از پیش‌بینی بالغ بر 116هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع این استان خبر داد.

امیر رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با اشاره به پیش‌بینی برداشت 116هزار و 30 تن ذرت علوفه‌ای از مزارع استان اظهار کرد: بالغ بر 2 هزار و 770 هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت علوفه‌ای است که مراکز عمده کشت آن در شهرستان‌های شاهرود، سمنان، دامغان و گرمسار واقع شده‌اند.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار به طور متوسط 42 هزار کیلوگرم ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان با بیان این‌که ارقام متنوعی از این محصول در استان سمنان کشت می‌شود، خاطرنشان کرد: سینگل کراس 704 و ماکزیما از مهم‌ترین ارقامی است که در مزارع ذرت علوفه‌ای استان کشت می‌شود.

رضوی زمان کاشت ذرت علوفه‌ای در این استان را از اواخر اردیبهشت ماه تا اواخر تیرماه هر سال عنوان و تصریح کرد: زمان برداشت این محصول بسته به نوع اقلیم آن از اوایل شهریورماه آغاز و تا اواخر آبان ماه هر سال ادامه دارد.

وی هم‌چنین در خصوص اثرات خشکسالی بر میزان تولید این محصول به خبرنگار ایسنا گفت: خشکسالی شدید امسال و هم‌چنین خشکسالی پی در پی سال‌های گذشته بر تولید همه محصولات اثرات سویی گذاشته است و ذرت علوفه‌ای نیز از این مهم مستثنی نیست و تحت تاثیر این پدیده، تولید این محصول در استان سمنان نیز امسال کاهش داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا