گوناگون

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ با خوردن پسته

doabet peste کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 با خوردن پسته

پژوهشهای جدید بیانگر این است که  اضافه کردن  پسته به رژیم غذایی روزانه  اشخاص درمعرض خطر دیابت نوع ۲، می تواند منفعت داشته باشد. این پژوهش توسط پژوهشگران دانشگاه Rovira I virgili  در اسپانیا انجام گردید، آنها فهمیدند که پسته می تواند  به اشخاص مبتلا به پیش دیابت  برای پیشگیری از پیشرفت بسوی  دیابت کامل کمک کند.

دانشمندان برای ارزیابی خواص ضد دیابتی پسته گروهی متشکل از ۵۴ فرد مبتلا به پیش دیابت  را به مدت ۸ ماه تحت رژیم مدیترانه ای با کنترل کالری قرار دادند. نیمی از این مدت(برای مدت ۴ ماه ) شرکت کنندگان  روزانه  ۵۷ گرم پسته مصرف می کردند. درحالیکه  تفاوتی در وزن این افراد مشاهده نشد، آزمایشات خون نشان داد که مقدار گلوکز و انسولین خون آنها همچنین کلسترول LDLآنها به دلیل افزودن پسته به رژیم غذایی این افراد کاهش یافته است، تأثیراتی که می تواند به کاهش  خطر ابتلا به دیابت نوع  ۲ کمک کند.

نتایج این تحقیق درکنگره ی اروپایی چاقی در صوفیه ی بلغارستان ارائه گردید.

Monica Bulloیکی از نویسندگان این تحقیق می گوید: پسته غنی از نوترنیت های مغذی مختلفی نظیر اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر، آنتی اکسیدانها و کارتنوئید است که احتمالاً ترکیب این مواد  درکنار هم به بدن برای فرآوری مولکولهای قند موجود در مواد غذایی کمک می کند. او به افراد دیابتی مصرف مغزهای مغذی را حد امکان یک مشت در روز برای بهبود سلامت کلی بدن توصیه می کند.

منبع-http://diabetestma.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا