گوناگون

کاهش 100 درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه در خراسان‌رضوی

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی از کاهش 100درصدی وقوع سرقت‌های مسلحانه در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان، سردار بهمن امیری‌مقدم در نشست خبری که در آستانه هفته نیروی انتظامی در محل فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به کاهش 100 درصدی آمار وقوع سرقت‌های مسلحانه در شش‌ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارکرد: پس از دستگیری عاملان سرقت‌ مسلحانه بانک‌ها در مشهد آمار سرقت‌های مسلحانه به طور 100 درصد کاهش یافته است و در نیمه نخست امسال هیچ سرقتی مسلحانه‌ای را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست در میزان وقوع آدم‌ربایی نیز در سطح استان شاهد کاهش آمار بوده‌ایم، ادامه‌داد: در شش ماهه نخست امسال تنها دو مورد آدم‌ربایی گزارش شده که در جریان معامله مواد مخدر صورت گرفته است.

افزایش 60 درصدی کشفیات مواد مخدر

امیری‌مقدم از افزایش 60 درصدی کشفیات موادمخدر در شش ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: ظرف این مدت بالغ بر 13 تن موادمخدر کشف شده که پنج تن آن از خرده‌فروشان موادمخدر بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی افزایش 37 درصدی کشف سرقت‌ها،‌ افزایش 31 درصدی دستگیری سارقان و افزایش 19 درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در نیمه نخست امسال برشمرد و تصریح کرد: جمع‌آوری معتادان پرخطر،‌ اجرای طرح مبارزه با سارقان و مجرمان سابقه‌دار، ‌اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در استان و … از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در شش ماهه نخست امسال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 900 نفر معتاد پرخطر در سطح استان جمع‌آوری و به مراکز درمانی تحویل داده شده‌اند، افزود: مشهد به دلیل حضور زائران باید برای معتادان پرخطر ناامن باشد.

کاهش یک درصدی تلفات تصادفات

امیری‌مقدم با اشاره به کاهش یک درصدی تلفات تصادفات درون شهری و برون‌شهری در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: میزان تلفات تصادفات درون‌شهری در استان 22 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در مجموع تماس‌های مردمی با 110 در شش ماهه نخست امسال 34 درصد افزایش داشته است، تصریح‌کرد: در نیمه نخست امسال 860 هزار تماس مردمی با 110 داشته‌ایم که از این تعداد 500 هزار مورد تماس‌های عملیاتی و 200 هزار مورد تماس‌های ارشادی و بیشتر تماس‌ها در بحث تصادفات، نزاع و درگیری، سرقت و مزاحمت‌های خیابانی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه فوریت‌های پلیسی 197 عنوان کرد: با راه‌اندازی این سامانه عملکرد همکاران ما بررسی می‌شود و اگر ماموری تخلفی داشته باشد یا حضور ماموران در صحنه با تاخیر بدون توجیه باشد، حتما برخورد می‌شود.

امیری‌مقدم در خصوص جذب پلیس‌های افتخاری با بیان اینکه تاکنون 900 نفر جذب شده‌اند، گفت: آموزش این افراد همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی شروع می‌شود، سهمیه استان برای جذب پلیس‌های افتخاری 1000 نفر بود و 100 نفر دیگر باید جذب شوند.

وی در خصوص فعالیت برخی بازارها در سطح شهر که اقدام به فروش اموال مسروقه می‌کنند، با تاکید بر اینکه پلیس در این زمینه کوتاه نمی‌آید و قاطعانه برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: معتقدیم بازار اسماعیل‌آباد که عمدتا اموال مسروقه در آنجا به فروش می‌رسد، باید جمع‌آوری شود و اگر قرار است جمعه‌بازاری در شهر باشد باید ساماندهی شود و در این زمینه جلساتی با شهرداری داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از خرید و فروش اموال مسروقه اقداماتی را برای آموزش اصناف انجام داده‌ایم، اظهار کرد: اصناف توجیه شده‌اند که مالخری کنند از نظر پلیس سارق محسوب می‌شوند و باید پروانه کسب آنان ابطال شود.

فعالیت 20 هزار واحد صنفی بدون مجوز در استان

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه در گذشته 60 هزار واحد صنفی بدون مجوز در استان فعالیت می‌کردند، افزود: اکنون این رقم به کمتر از 20 هزار واحد رسیده است.

وی در خصوص ساماندهی جمعه‌بازار خودرو نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه جلسه‌ای با شهرداری داشته‌ایم و برای ساماندهی این بازار مهلت 45 روزه‌ای به شهرداری داده‌ایم که اکنون یک ماه از آن گذشته و تا حدود 15 روز آینده این بازار باید منتقل شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا