گوناگون

کاهش 3 دقیقه‌ای فاصله حرکت قطارهای مترو در ایام نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، نیکنام حسین‌پور مدیـر كمیته رفـاهـی و هماهنگی سازمان ها و نهادهای همكار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران با اشاره به فعال شدن 9 جایگاه امانات و محل استراحت در سطح نمایشگاه گفت: بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به منظورسهولت در امر خرید و بازدید میتوانند وسایل خود را به جایگاه امانات مستقر در نمایشگاه تحویل دهند.

نیکنام حسین‌پور افزود: ‌به منظور ارائه خدمات مطلوب به بازدیدكنندگان در نقاط مختلف نمایشگاه، 6 جایگاه تحویل امانات، اشیاءگمشده و سه محل استراحت و شارژ موبایل بازدیدكنندگان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه کودکان خردسال یا افراد مسن در صورت گم‌شدن به جایگاه‌های امانات مراجعه کنند، اظهار داشت:‌ پس از مراجعه افرادی که خانواده خود را گم کرده‌اند مسئول جایگاه‌های امانات مراتب را از طریق بیسیم اعلام میکنند تا از بلندگوی نمایشگاه اعلام شود.

مدیـر كمیته رفـاهـی و هماهنگی سازمان ها و نهادهای همكار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران از استقرار 4 اورژانس اجتماعی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد و گفت: در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علاوه بر استقرار 4 اورژانس اجتماعی، غرفه ویژه‌ای جهت ارائه دستاوردهای معلولین و سالمندان در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگ اختصاص داده شده و 2 آمبولانس نیز به منظور جابجایی معلولان و … مستقر شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پنج باب نمازخانه در نقاط مختلف نمایشگاه راه‌اندازی شده که آماده اقامه، فریضه نماز جماعت ظهر، عصر، مغرب و عشاء برای حضورجمع کثیری از نمازگزاران خواهد بود.

حسین‌پور در ادامه با اشاره به اسکان بازدیدکنندگان شهرستانی و کاروان‌های دانشجویی در زائرسرای حرم مطهر امام خمینی(ره) تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با زائرسرای حرم مطهر امام خمینی (ره) میهمانان و بازدیدکنندگان شهرستانی جهت اسکان و استراحت شبانه به این مکان معرفی می‌شوند و از طریق ایستگاه متروی حرم مطهر امام(ره) به مصلی آمده و از نمایشگاه کتاب بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسیر تردد بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تسهیل می‌شود، گفت: بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 میدان اصلی تهران به مصلی امام خمینی انتقال داده می‌شوند.

این مقام مسئول سپس با اشاره به ضرورت تسهیل مسیر تردد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب، از تقویت ناوگان اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داد و اظهار داشت: بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 میدان اصلی تهران به مصلی امام خمینی(ره) انتقال داده می‌شوند.

وی افزود: سازمان اتوبوسرانی تهران اتوبوس‌های ویژه‌ای را به منظور سهولت در تردد بازدیدکنندگان از میدان‌های هفت‌تیر، راه آهن، آزادی، خراسان، صنعت، ونک، رسالت، خاوران، انقلاب و امام حسین اختصاص داده است.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: خطوط اتوبوس‌های تندرو و مسیر اتوبوس‌های اطراف مصلی نیز برای دسترسی آسان بازدیدکنندگان تقویت شده است.

حسین‌پور از خدمات مترو در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز سخن گفت و ابراز داشت: در زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مدت زمان حرکت مترو از پنج‌دقیقه به ٢یا٣ دقیقه کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: به منظور تسهیل در روند جاری و بازدیدکنندگانِ دارای وسیله نقلیه، سه پارکینگ با ظرفیت پارک 2450 خودروی سواری، 100 اتوبوس و 500 جای پارک موتورسیکلت در مبادی ورودی نمایشگاه کتاب در نظر گرفته شده است.
گفتنی است بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از ١٠ تا ٢٠ اردیبهشت ماه ٩٣ از ساعت 10 صبح تا ساعت 20 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا