گوناگون

کره شمالي موتور يک موشک بالستيک قاره پيما را آزمايش کرد

، “مؤسسه آمریکا- کره” در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تصاویر ماهواره ای از محل پرتاب اصلی پرتاب راکت کره شمالی نشان می دهد این کشور یک یا « شاید شمار بیشتری » آزمایش که احتمالاً مربوط به مرحله نخست پرتاب موشک های بالستیک قاره پیمای KN-08 است، انجام داده است.

این مؤسسه با قرار دادن مطلبی در پایگاه اینترنتی خود تصریح کرد با احتساب آزمایش اخیر، کره شمالی از اواسط سال 2013 تاکنون سه بار موتور موشک های KN-08 را آزمایش کرده است.

بنا بر اعلام این مؤسسه، با پیشرفت این مرحله، گام فنی بعدی کره شمالی در توسعه و تولید این موشک، آزمایش قدرت پرواز سامانه موتور خواهد بود.
 
کره شمالی دسامبر 2012 ماهواره ای را که با راکت ماهواره بر اونها3 به فضا پرتاب شده بود، با موفقیت در مدار قرار داد. بنا بر اعلام کره شمالی، هدف از طراحی این ماهواره ، صرفاً انجام ماموریت های علمی بود.

جامعه بین المللی هدف از پرتاب این ماهواره را پوششی برای آزمایش موشک بالستیک دانست و شورای امنیت سازمان ملل تحریم ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.

راکت ماهواره بر اونها-3 30 متر ارتفاع دارد. در حالی که بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی مؤسسه آمریکا- کره، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد تغییراتی روی جرثقیل مستقر در سکوی پرتاب سوهائه به منظور جابجایی راکت های بزرگتر با حداکثر ارتفاع 50 متر در حال انجام است.

مؤسسه آمریکا-کره افزود: احتمالاً کار احداث تا اوایل تابستان پایان نخواهد یافت، بنابراین پرتاب موشک تا آن زمان امکان پذیر نخواهد بود.

تصاویر ماهواره ای در حالی از آزمایش موتور موشک بالستیک قاره پیما حکایت دارد که نگرانی ها از احتمال آمادگی کره شمالی برای انجام چهارمین آزمایش هسته ای با وجود مخالفت های شدید بین المللی تشدید شده است.

تصاویر ماهواره ای دیگری نشان می دهد فعالیت ها در مرکز آزمایش های هسته ای پیونگی ری افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا