گوناگون

کشاورزان اسفراینی از طلای سفید روگردان شده اند

81172858 5710904

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مدیریت در روز چهارشنبه ˈعلی اصغر ضرغامیˈ علت رویگردانی کشاورزان از کشت پنبه را پایین بودن قیمت، عدم تعیین قیمت تضمینی خرید و بالا بودن هزینه های کاشت، داشت و برداشت آن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: سال گذشته هزار و 800 هکتار از کشتزارهای اسفراین زیر کشت پنبه قرار گرفته بود که امسال این رقم به 850 هکتار کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین افزود: این مدیریت از میانه فروردین نهاده های مورد نیاز کشاورزان شامل بذر اصلاح شده پنبه و انواع کودهای شیمیایی را در مراکز خدمات آماده عرضه کرده است اما کشاورزان چندان اقبالی به کشت این محصول ندارند.

به گزارش ایرنا، پارسال به دلیل پایین آمدن قیمت محصول پنبه و وضعیت نامناسب آن در بازار، بسیاری از پنبه کاران خراسان شمالی تا مدتها از برداشت محصول خود امتناع می کردند.

شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان، دو منطقه عمده کشت محصول پنبه در استان خراسان شمالی محسوب می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین گفت: به منظور حمایت از کشت این محصول و کاهش هزینه تولید آن، برنامه ریزی هایی در خصوص کشت مکانیزه پنبه و برداشت با کمباین صورت گرفته تا کشاورزان به کشت این محصول راهبردی رغبت پیدا کنند.

ضرغامی در عین حال خواستار رعایت الگوی کشت از سوی کشاورزان و پرهیز از کشت محصولات با نیاز آبی بالا مانند گوجه فرنگی و پیاز شد و گفت: این مدیریت از محصولاتی که خارج از الگو کاشت شده باشند حمایت نخواهد کرد.

شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد واقع است. ک/1

7183/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا