گوناگون

کشاورزان خراسان شمالی در قبال خاموشی چاههای آب تشویق می شوند

81225682 5803079

ˈعلی باکندˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: کشاورزانی که توربین های چاه برقی خود را در چهار ساعت اوج مصرف خاموش نگه دارند، از 20 ساعت مصرف رایگان برق برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: در این استان یک هزار و 200 چاه کشاورزی برقی وجود دارد که 100 کشاورز فراخوان شرکت توزیع برق را تایید کرده و برای برخورداری از بسته حمایتی با این شرکت قرارداد منعقد کرده اند.

وی افزود: شرکت توزیع برق، شمارشگر مصرفی چاه های کشاورزان طرف قرارداد را در هر دوره بررسی و مطابق با قرارداد، کشاورزان از بسته حمایتی برخوردار می شوند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: تمام کشاورزانی که چاه های برقی دارند، می توانند در صورت انعقاد قرارداد و پایبندی به آن از بسته حمایتی برخوردار شوند.

وی میانگین مصرف برق هر چاه کشاورزی را در یک دوره دو ماهه برابر با مصرف 10 مشترک خانگی عنوان کرد و با اشاره به افزایش 10 درصدی مصرف برق استان در روزهای گرم تابستان، از مشترکان خواست برای جلوگیری از خاموشی، مصرف خود را مدیریت کنند.

وی مهمترین شیوه نامه برای کاهش مصرف برق را عدم استفاده از دستگاه های پر مصرف در اوج مصرف، بین ساعات 13 تا 15 و 19 تا 21 عنوان کرد.

در استان خراسان شمالی افزون بر 306 هزار خانوار مشترک برق هستند و این استان طبق آمار به طور میانگین کمترین مصرف برق را در کشور دارد. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا