گوناگون

کشاورزان متناسب با نیاز و دستورات کارشناسی محصول تولید کنند

81223031 5798713

محمدمهدی احمدنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار نیست هر کشاورزی که بدون مشاوره با کارشناسان و نیازسنجی لازم هر محصولی را کشت می کنند به سود دست یابد.

وی تاکید کرد: کشاورزان نیز همچون سایر صنایع باید بر اساس منطق، اقدام به تولید و عرضه محصولات متناسب با نیاز بازار کنند تا از این طریق به سود منطقی دست یابند.

احمدنیا بابیان اینکه بخش کشاورزی ایران مشکلات فراوانی دارد، اظهارکرد: بخش عظیمی از تنظیم بازار کشاورزی به زنجیره های تکمیلی پس از تولید آن بر می گردد.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کشور در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی مشکل دارد، گفت: بسته بندی، انبار داری به ویژه در بخش فنی و سردخانه ای، بالا بودن هزینه های تولید و فعال نبودن تشکل های صنفی در این بخش از جمله مشکلات پیش روی حوزه کشاورزی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: فاصله قیمت خرید محصول در سر زمین تاعمده فروشی آن در اغلب کشورها بین 10 تا 20 درصد است در حالی که این رقم در ایران گاه به بالای 100 درصد نیز می رسد.

احمدنیا ادامه داد: در صورتی که برای تمام بخش های کشاورزی از زمان کاشت تا عرضه آن به مردم رابطه مناسبی تعریف شود، می توان تنظیم بازار رضایت بخشی نیز داشت.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، به خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی توسط دولت اشاره کرد و هدف اصلی این کار را جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان خواند.

وی افزود: دولت در جریان خرید تضمینی محصولات کشاورزان کف قیمت ها را مد نظر قرار می دهد و اقدام به خرید از کشاورز می کند.

احمدنیا یادآورشد: از سوی دیگر شرکت های تعاون روستایی نیز وارد شده و بر اساس قیمت توافقی، اقدام به خرید محصولات کشاورزی می کنند.

پیش از این رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تولید دو میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان خبر داده و مشکل اصلی این بخش را خرید و صادرات این تولیدات بیان کرده بود.

7319/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا