گوناگون

کشتی مقابله و پایش آلودگی دریایی درجزیره خارگ مستقر می شود

81201028 5760524

به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد افزود: برای مقابله با آلودگی های کشتی های نفتی دراستان بوشهر اقدامات بین المللی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: برای پاکسازی یا مقابله با آلودگی دربنادر استان بوشهرمراکز و پیمانکاران به صورت 24 ساعته آماده هستند تا در سریع ترین زمان ممکن خود را به منطقه آلوده شده برسانند.

وی اظهار کرد: این اداره کل مجهز به تجهیزات پیشرفته محصور و جمع کننده آلودگی ها از سطح دریا است و امکانات و تجهیزات اداره کل بنادر و دریانوردی برای جمع آوری آلودگی های نفتی در دریا به گونه ای است که در کوتاهترین زمان اقدام می شود.

فرماندار کنگان بوشهر گفت: با توجه به وجود آلودگی های زیست محیطی درمنطقه پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر حق آلایندگی این مناطق باید در شورای عالی حفاظت محیط زیست باز تعریف و بازنگری شود.

عباس تبرکی با بیان این که سازمان های مردم نهاد نقشی مهم در رسیدگی و سرعت بخشی در برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی دارند اظهارکرد: باید سازمان های مردم نهاد درعرصه زیست محیطی بویژه دراستان بوشهر و مناطق آلوده صنعتی افزایش یابد.

وی با قدردانی از تلاشبرای تعطیلی تولید بنزین از واحدهای پتروشیمی گفت: این مهم آثار و برکات مهم در کاهش مشکلات زیست محیطی منطقه کنگان و عسلویه داشته است که ارتقای سلامتی مردم را در پی دارد.

تبرکی اضافه کرد: هدف از ایجاد تاسیسات پارس جنوبی بهره برداری از ذخایر گاز مشترک پارس جنوبی و برداشتن خلا های موجود بود که بدون ملاحظات زیست محیطی این طرح اجرا شد.

وی گفت: برای سرعت بخشی در اجرا، طرح های پارس جنوبی بدون ملاحظات زیست محیطی یکی پس از دیگری اجرا شد به گونه ای که فلرهایی گوگرد می سوزاندند و به محیط زندگی مردم وارد می شد.

تبرکی با اشاره به این که حمله زیست محیطی سبب مهاجرت برخی از ساکنان مردم منطقه شد گفت: بخشی از صیادان به سبب آلوده شدن زیستگاه آبزیان از کار بیکار و برخی نیز به بنادر دیگر مهاجرت کردند.

فرماندار کنگان با بیان این که برای دفع فاضلاب صنعتی و پسماندها هنوز سیستم مکانیزه ای درمنطقه پارس جنوبی ایجاد نشده گفت: زباله های منطقه پارس جنوبی در اراضی مختلف منطقه رها می شود.

وی با تاکید بر توجه به افزایش نیروهای اداره حفاظت محیط زیست کنگان گفت: اداره حفاظت محیط زیست کنگان چهار نفر نیرو دارد که لازم به نیروهای تخصصی این اداره توجه دو محیط بان دریایی نیزبه منطقه کنگان افزوده شود. ک/2

6/53929

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا