Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

کشف اجساد ۴ هزار ساله مربوط به عصر مفرغ در آلمان

کشف اجساد ۴ هزار ساله مربوط به عصر مفرغ در آلمان این روزها در حالی مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است که باستان‌شناسان در ایالت بایرن آلمان هشت مقبره قدیمی یافته‌اند که به عصر مفرغ تعلق دارند. در یک قبر کنار برخی اسکلت‌ها زینت‌آلات گران‌قیمت نیز یافت شده است. کشف این مقبره‌ها برای چنین منطقه‌ای بسیار غیرعادی است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کشف اجساد ۴ هزار ساله در آلمان شاید بتواند زوایای پنهان از انسان در عصر مفرغ را بازگو نماید چرا که باستان‌شناسان آلمانی در ینگن در شرق منطقه آلگوی ایالت بایرن آلمان هشت مقبره را با قدمت ۴۰۰۰ سال کشف کرده‌اند. این مکان زیر نظر میراث فرهنگی آلمان بود زیرا در گذشته قبرهای بسیاری مربوط به قرون وسطا در این محل پیدا شده بود.

کارشناسان ابتدا فکر می‌کردند این مقبره‌های تازه کشف‌شده مربوط به اوایل قرون وسطا هستند و به اقوام آلمانی تعلق دارند اما پس از تحقیقات فراوان مشخص شد که این گورها به زمانی بسیار دورتر تعلق دارند.

مارکوس زیم، سرپرست گروه باستان‌شناسی این منطقه درباره حفاری و یافته‌های جدید گفت: «چیزهایی که یافته‌ایم زیبا و غیرمنتظره برای این منطقه هستند. هیچ کس فکر نمی‌کرد مقبره‌هایی بیابیم که ۲۰۰۰ سال قدیمی‌تر از زمانی باشند که در ابتدا حدس می‌زدیم».

باستان‌شناسان در مجموع هشت مقبره قدیمی در زمینی به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع یافته‌اند. در کنار نیمی از اسکلت‌ها زینت‌آلات برنزی فراوانی مانند گردن‌بند دیده می‌شوند.

منشاء نامشخص اجساد: باستان‌شناسان بر این نظرند که اسکلت‌ها به مردمانی از قشرهای بالای اجتماع تعلق دارند زیرا برنز در ۴۰۰۰ سال پیش فلزی بسیار قیمتی به حساب می‌آمد و این زینت‌آلات با اجساد دفن شده‌اند.

هنوز مشخص نیست افرادی که اسکلت‌شان اکنون به دست آمده است، در گذشته در کدام منطقه و کدام آبادی زندگی می‌کرده‌اند زیرا در این منطقه هنوز اثری از شهرک مسکونی به دست نیامده است.

گفته می‌شود مرحله بعدی تحقیقات ثبت همه یافته‌های این حفاری است و تحقیق علمی در باره اسکلت‌ها تا شاید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره زمان و مکان و شیوه زندگی آنها به دست آید. بازسازی اسکلت‌ها و نگهداری صحیح آنها نیز در مرحله بعدی کار قرار دارد.

منبع : رویتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا