گوناگون

کشف بزرگترین محموله قاچاق مرجان دریایی در سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان گفت: ماموران حفاظت اداره کل بزرگترین محموله مرجان را از سه قاچاقچی کشف و ضبط کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، محمودی اظهار کرد: یگان حفاظت با گشت‌ها و کنترل‌های مداوم و ایجاد شبکه‌ای گسترده و یکپارچه از همیاران محیط زیست که بلافاصله اخبار و مسائل زیست محیطی را اطلاع‌رسانی می‌کنند، موفق شدند مقدار 195 کیلوگرم مرجان را کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: ماموران محیط زیست پس از اطلاع از ورود و فروش مقدار زیادی مرجان از نوع توده‌ای و شاخه‌ای پس از کسب مجوزهای لازم در یک اقدام فوری در سطح شهرستان زاهدان این مقدار مرجان را کشف و ضبط کردند که پس از تکمیل پرونده و تهیه مستندات، موارد به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌وبلوچستان افزود: فعالیت‌ها و گشت‌های یگان بصورت شبانه روزی در حال انجام و پیگیری است و با سایر هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های که بر اساس مستندات علمی و توان اجرایی یگان استان شده است، ان‌شاءالله در آینده شاهد ادامه‌ی این روند بصورت قوی‌تر و بهتر باشیم.

وی تصریح کرد: چندی پیش ماموران این سازمان موفق به دستگیری شش شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش هامون شد.

محمودی بیان کرد: یگان حفاظت با برنامه‌ریزی‌های منطقی و علمی بر پایه وسعت و پراکندگی مناطق در یک برنامه جامع و اجرایی دور جدیدی از گشت‌زنی‌ها و اقدامات کنترلی را در برنامه دارد که بر اساس آن حضور گسترده همیاران محیط زیست در مناطق بصورت دوره‌ای و شبکه‌ای و اطلاع‌رسانی دقیق و از سویی گشت‌زنی‌های برنامه‌ریزی شده و همچنین گشت‌های بدون اطلاع و سرزده امنیت شکارچیان را به حداقل‌های ممکن خواهد رساند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا