Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدههوا فضا

کشف نوشته‌هایی جالب از فضانوردان ماموریت آپلو ۱۱ + عکس

کشف نوشته‌هایی جالب از فضانوردان ماموریت آپلو ۱۱ توسط کارکنان موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین، این روزها سر و صدای زیادی در رسانه ها بر پا کرده است.دست‌نوشته‌هایی از فضانوردان ماموریت آپولو ۱۱ که تا به امروز به مدت ۴۰ سال از دیده همه پنهان مانده و یا مورد توجه قرار نگرفته بود. با میهن پست همراه شوید.

 کشف نوشته‌هایی جالب از فضانوردان ماموریت آپلو ۱۱ این روزها در حالی ارزش خبری پیدا کرده است که ماژول فرماندهی آپولو ۱۱ کلمبیا از سال ۱۹۷۰ در موزه ملی هوا فضای اسمیتسونین به معرض نمایش گذاشته شده که این نوشته ها تا به امروز مود توجه خاصی قرار نگرفته است. اگرچه آپولو ۱۱ ماموریتی از پروژه آپولو بود که منجر به فرود انسان بر روی کره ماه شد.

در این میان کارکنان موزه اسمیتسونین دست‌نوشته‌ها و نیز سایر نشانه‌گذاری‌هایی که توسط سه فضانورد انجام شده بود را کشف کردند. این در حالی است که نشانه‌ها و یا بهتر بگوییم نوشته هایی که فضانوردان در ماموریت فضایی سفر به ماه ، آن هم در فضا و در بخش هایی از فضاپیما نوشته اند و تاکنون بیش از ۴۰ سال از دید همگان پنهان مانده جلب و باور نکردنی محسوب می شود.نوشته هایی که شامل یک سری اعداد و محاسبات بوده که نشان می‌دهد فضانوردان در آن زمان به سرعت در حال محاسبه چیزی بوده‌اند.

برای پی بردن به جزئیات این نوشته ها با مرور متن صوتی ارتباطات زمین و فضای آن سال، مشخص شد اعدادی که در سمت راست و پایین قرار دارند نشان می‌دهند که کالینز، یکی از فضانوردان، سعی در اشاره کردن به موقعیت ماه‌نشین عقاب بر روی سطح ماه داشته است.

نکته جالب در خصوص این نوشته ها اینجاست که اگر از نزدیک به نوشته‌های سمت راست بالای تصویر نگاه کنید، می‌بینید که فضانوردان نوشته‌اند “کیسه‌های ادرار در روز راه‌اندازی فضاپیما”. این نوشته به این معنی است که فضانوردان کیسه‌های پر شده ادرار را در یک محفظه نگهداری می‌کردند و این جمله هشداری بوده تا کسی به این محفظه دست نزند.

مسئول این موزه به خبرنگاران گفته است: با وجود این که در حدود چند دهه از این ماموریت می‌گذرد، ما همچنان به دنبال کشف مسائل تازه‌تر از این ماموریت اسرارآمیز هستیم.

منبع: CNET

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا