گوناگون

کشف ۳۹ پرنده وحشی در عملیات یگان محیط زیست تهران در بازار پرندگان خلیج

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در این باره گفت: در جریان این عملیات ابتدا تعدادی از همیاران بصورت نامحسوس به شناسایی عوامل فروش پرندگان وحشی در بین فروشندگان پرندگان مجاز پرداخت پس از آن نیروهای یگان وارد عمل شده و تعداد نسبتا زیادی پرنده وحشی را کشف و ضبط و عده ای متخلف در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

اسماعیل میرانزاده افزود: از متخلفین تعداد ۳۹ عدد انواع پرندگان وحشی شامل ۱۶ کبک وحشی، ۶ تیهو، ۱۲ جوجه هدهد، ۴ جوجه دارکوب و یک بلبل خرما کشف و ضبط شد.

به گفته وی، تمام  پرندگان کشف شده به کلینیک حیات وحش سازمان محیط زیست در پارک پردیسان منتقل شدند اما تعداد زیادی از پرندگان به خصوص جوجه ها به دلیل شرایط نامناسب نگهداری و ضعف جسمانی تلف شدند.

به گزارش مهر، طبق قانون خرید، فروش و نگهداری گونه های جانوری وحشی نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است و  در غیر این صورت جرم محسوب شده و با متخلفین مطابق قوانین برخورد خواهد شد.گونه های جانوری وحشی، حیوانات خانگی محسوب نمی شوند و خرید و نگهداری آنها در منزل علاوه بر امکان ابتلا به برخی بیماریهای مشترک مابین انسان و حیوان منجر به صید هرچه بیشتر این گونه ها از طبیعت توسط افراد سودجو و تهدید نسل آنها در زیستگاه های طبیعی خواهد شد.

در حال حاضر، نسل برخی از گونه های پرندگان وحشی به دلیل زنده گیری و برداشت جوجه ها از درون آشیانه به منظور فروش به عنوان پرنده خانگی،  در طبیعت درحال انقراض است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا