گوناگون

کشورهای عضو اکو برای تجهیز مراکز درمانی اقدام کنند

نماینده کشور افغانستان در اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو گفت: برای انتقال بیماران افغانی به ایران نیازمند همکاری دوجانبه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، محمد هاشم وهاج، امروز، 27 مرداد در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو که در رامسر برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای عضو اکو برای تجهیز مراکز درمانی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی برای توسعه گردشگری حوزه سلامت، تامین و تجهیز مراکز درمانی است، افزود: در کشورهای اکو، ایران، ترکیه و پاکستان کشورهایی هستند که قابلیتهای زیادی در گردشگری سلامت دارند و بیمارستانهای ایران وضعیت خوبی در این حوزه دارند.

وی تصریح کرد: روزانه پنج پرواز از افغانستان به هندوستان برای درمان بیماران انجام می‌شود که هزینه اعزام آنها روزانه یک میلیون دلار است.

وی افزود: در سالهای گذشته تقاضا کردیم که در زمینه حل مشکل ویزا در ایران اقدام شود ولی تاکنون اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است. در صورت حل مشکل ویزا، بیماران به ایران انتقال داده می‌شوند.

وهاج با بیان اینکه ایران و افغانستان در زمینه مذهب، فرهنگ و زبان دارای اشتراکات زیادی است، گفت: این موارد نشان می‌دهد که علاقمندی ما برای اعزام بیماران به ایران بیشتر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا