گوناگون

کشورهای غربی زن را به لجن کشیده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تجلیل از خادمین و کارکنان مسجد مقدس جمکران در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور خانواده های ایشان برگزار شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: ما هر چه داریم از حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به برکت وجودی و مقام والای حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: مقام این بانوی عزیز به اندازه‌ای بود که اشرف کائنات، حضرت رسول اکرم(ص) وقتی به ایشان می‌رسیدند در مقابلشان خم شده و دستشان را می‌بوسیدند و هر وقت دلشان برای بهشت تنگ می‌شد زهرا(س) را می‌بوییدند.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه برکات حضرت فاطمه(س) همه زمین را فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: مقام حضرت زهرا(س) چنان والا و عظیم است که 11 امام معصوم(ع) از دامن این بزرگوار پرورش یافته‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: امیرمؤمنان علی(ع) درباره حضرت زهرا(س) می‌فرماید «هر وقت به چهره زهرا(س) نگاه می‌کنم غم های عالم را فراموش می‌کنم».

وی با اشاره به این‌که از سید مرتضی گرفته تا امام خمینی(ره) و امروز رهبر معظم انقلاب همه از نسل حضرت فاطمه(س) هستند، بیان داشت: هر چه انسان با برکت روی کره زمین گام برداشته‌اند سرچشمه آنها از کوثر اصلی، حضرت زهرا(س) بوده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که همسر، شریک همه کارهای خیر و کمالات است و هیچ انسان بزرگی به مقامات والا نرسید مگر با وجود یک همسر خوب، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) یک همسر نمونه بود.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به کرامت زن در اسلام، بیان داشت: حق زن را اسلام ادا کرده است نه کشورهای غربی که زن‌ها را به لجن کشیده‌اند و ادعای این را هم دارند که ما از حقوق زنان دفاع می‌کنیم.

وی گفت: وقتی از امیرمؤمنان(علیه السلام) پرسیدند که حضرت فاطمه(س) چگونه همسری برای شما بود، حضرت فرمود «خوب کمکی است زهرا(س) در مسیر طاعت خداوند» و این بدین معناست که تمام تلاش‌ها و زحماتی که امیرمؤمنان(علیه السلام) در راه اسلام و دین خدا متحمل شد، یار و یاور و پشتیبانش حضرت زهرا(س) بود.

تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در جایگاه دختر، همسر و مادر بسیار والا و با کمالات بود، افزود: دختران، همسران و مادران ما باید حضرت زهرا(س) را در تمام عرصه‌های زندگی الگو و اسوه قرار دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا