گوناگون

پنجره واحد معدنی در مازندران پیاده سازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله صدرزاده عضو هیئت مدیره و رئیس انجمن معدن خانه صنعت ، معدن وتجارت مازندران پیش از ظهر دوشنبه در نشست مشترک با صنعت ومعدن استان خاطرنشان کرد؛ در استان مازندران منابع معدنی زیادی وجود دارد، همچنین منابع انسانی و تخصصهای مربوطه نیز در استان موجود است و برای بهره برداری و ایجاد اشتغال در این زمینه نیازمند حمایت همه سازمانهای ذیربط منجمله اداره کل منابع طبیعی هستیم و انتظار ما اینست که همه دستگاهها و ارگانها از جمله سازمان صنعت ، معدن وتجارت حمایت کنند چرا که متولی پایه اصلی و قلب اقتصادی استان است.

صدرزاده تصریح کرد؛ در برداشت اولیه  با بهره برداری معادن بطور طبیعی محیط اطراف بصورت جزیی خراب میشودگرچه بخش قابل توجهی از بهره برداریهای معادن در زیر زمین اتفاق می افتد اما همان معادن استخراج شده تبدیل به پل ، ساختمان و سایر ساخت و سازهای زیبا و مقاوم می شود.

سپس یدالله عبدی نائب رئیس انجمن معدن مازندران با بیان اینکه مشکلات و چالشهای معدن  استان جدی و قابل ملاحظه است، عنوان داشت؛ دلیل آن این است که با چندین اداره از جمله ادارات  محیط زیست ، منابع طبیعی، آب و منطقه ای و راه و ترابری سرو کار دارد.

گلایه معدنداران از منابع طبیعی

عبدی افزود ؛ معدنداران بیشترین گلایه را از اداره کل منابع طبیعی دارند که این نگاه معدنداران را دچار معضلات و موانع جدی نموده است . نائب رئیس انجمن معدن یادآور شد: توقع ما با نامگذاری امسال رهبری بعنوان سال اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی  از سازمانها و مسئولین بسیار بالا رفته است و خواهش ما این است که  چند مشکل اصلی در سال 93 از جمله منابع طبیعی و معارضین محلی مورد عنایت جدی و واقعی قرار گیرد.

حسین اسماعیل زاده عضو هیئت مدیره انجمن معدن مازندران گفت؛ متأسفانه در ایران بیشتر موانع بعد از شروع سرمایه گذاری یک به یک بدنبال هم ظاهر می شود و بستر های خوبی برای این امر آماده نیست و با آنکه معدنداران  از مال و امنیت و آسایش خانواده خود می گذرند و طاقت فرسا زحمت و مرارت می کشند اما رضایت چندانی از این سرمایه گذاری ندارند.

عبدالرضا سرمستی عضو دیگر هیئت مدیره درخواست اجرایی شدن تفاهم نامه واگذاری خدمات و تفویض اختیارات سازمان صنعت ، معدن وتجارت مازندران به خانه صنعت ، معدن وتجارت و انجمنهای تخصصی بویژه انجمن معدن را داشته است.

پیاده سازی پنجره واحد معدنی و تشکیل کمیته امنیتی برای حل معضل معارضین محلی را پیشنهاد کردند.

محمد محمدپور رئیس سازمان سازمان صنعت ، معدن وتجارت اظهار داشت؛ در نشستی که دستگاههای اجرایی با دکتر احسانی معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار داشتند از این ایشان تقاضا کردم که استان بین اشتغال، معدنداری و همچنین منابع طبیعی یکی را برگزیند تا موانع از سر راه سرمایه گذاری معدنی برداشته شود.

وی افزود: همچنین در آن نشست هماهنگی بین دستگاهی جهت رفع معضلات صنعتی و معدنی را مطرح کردیم.

محمد پور در این جلسه که با حضور رئیس سازمان اقتصاد و دارایی برگزار شده بود خواستار جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن شد. متولی معدن استان قول داد فعالیت  شورای حل اختلاف معدنی را پیگیری و احیاء کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا