گوناگون

کلاهبرداران عتیقه و 11 باند قمار توسط پلیس انزلی دستگیر شدند

81151527 5673006

سرهنگ پاسدار ˈهرمز عشقیˈ روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در چند ماه اخیر طی بررسی های انجام شده مشخص شد افراد غیر بومی اغلب از شهرهای شیراز و کرمان به طمع معامله و خرید عتیقه جات به دام افراد سودجو افتاده و آنها با معرفی خود به عنوان پلیس اموال، وجوهشان را سرقت و با پنچر کردن خودرو مالباختگان از صحنه متواری می شدند.

وی افزود: در اغلب مواقع مالباختگان به لحاظ آنکه خود مرتکب عمل غیر قانونی شده بودند به هیچ یک از واحدهای انتظامی و قضائی مراجعه نکرده و پرونده ای نیز تشکیل نمی شد.

به گفته وی طی تحقیقات بدست آمده و تلاش های ماموران پلیس شهرستان سرانجام به سرنخی که منجر به شناسائی یکی از مالباختگان می شد به دست پلیس رسید و طی مذاکره ای آنان را قانع به همکاری کرده که در نهایت به بهانه خرید عتیقه جات سارقان را به محل ملاقات در بندرانزلی هدایت طی انجام معامله با کلاهبرداران تعداد سه قطعه طلای قدیمی به عنوان نمونه اخذ و در ادامه تعداد زیادی مجسمه هایی به جنس طلا و تقلبی از عاملان کلاهبرداری کشف و سه نفر کلاهبردار دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضائی شدند.

فرمانده انتظامی بندرانزلی در ادامه از دستگیری 11 نفر اعضای باند قمار و کشف پنج هزار برگ توتو در این شهرستان خبر داد.

به گفته وی در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت افرادی که با تشکیل باند اقدام به طراحی ، چاپ و توزیع اوراق توتو در سطح این شهرستان می کنند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ عشقی تشریح کرد: اکیپ های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی با تحقیقات نامحسوس شبانه روزی اعضای این باند را شناسایی و ضمن دستگیری تعداد 11 نفر در این ارتباط تعدادپنج هزار برگ توتو یک دستگاه چاپگر که در طراحی و تکثیر اوراق قمار بهره برداری می شده و مقدار57 میلیون و 130 هزار ریال وجه نقد از آنان کشف و ضبط شد .

وی با بیان این که عاملان باند با استفاده از روحیه سادگی جوانان و به خصوص قشر دانش آموز، به جهت کسب سود بیشتر اقدام به انتشار اوراق در بین دانش آموزان نموده و این روند نارضایتی خانواده ها را به دنبال داشته، اظهار کرد: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند .

فرمانده انتظامی بندرانزلی از خانواده ها خواست ، در دوست یابی فرزندان بسیار دقیق و هوشیار بوده و از ارتباط فرزندان خود با افراد ناباب جلوگیری کنند .

سرهنگ عشقی در ادامه از پلمپ دو واحد مسکونی متعلق به سارقان و فروشندگان مواد مخدر خبر داد.

به گفته وی برای اولین بار در شهرستان بندرانزلی با هماهنگی مقام قضایی دو واحد مسکونی که ساکنان آنها اقدام به سرقت در شهرستان و فروش مواد مخدر می کردند و موجبات نارضایتی و اعتراض همسایگان را فراهم آورده بودند پلمپ شدند .

وی گفت: در پی مراجعات متعدد اهالی نیمه شعبان در انزلی به کلانتری و ارائه دادخواست و استشهادیه محلی مبنی بر اینکه تعدادی با اجاره منزل مسکونی ضمن انجام سرقت مبادرت به تهیه و توزیع مواد مخدر می کنند لذا پلیس انزلی در اقدامات خاص پلیسی و تحقیقات همه جانبه با تنظیم گزارشی مبسوط با ارائه پیشنهاد پلمپ ، مراتب را به عرض دادستان شهرستان رساند که با موافقت ایشان هر دو واحد مسکونی متخلف برای اولین بار در انزلی پلمپ شد.

سرهنگ عشقی ضمن اینکه در بازرسی از منزل مذکور اموال مسروقه بسیاری کشف و ضبط شد .

سرهنگ عشقی اظهار کرد: در این ارتباط تعداد پنج نفر متهم دستگیر و با حکم مقام محترم قضائی روانه زندان شدند .

فرمانده انتظامی بندرانزلی از مردم خواست با مشاهده و برخورد با جرائم و تخلفات مراتب را سریعا با مرکز فوریت های پلیسی 110 بندرانزلی در میان بگذارند.

620/ 603

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا