گوناگون

کلینیک خانواده تا پایان سال در سنندج به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، فرزام بیدارپور ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی استان که در سالن دولت استانداری با موضوع طلاق تشکیل شد، گفت: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جاری راه اندازی کلینیک خانواده به منظور بررسی و درمان اختلالات روانی در بیمارستان قدس سنندج است.

وی عنوان کرد: احداث کلینیک خانواده هم اکنون دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان امسال عملیات احداث آن به اتمام می رسد و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: توزیع کتاب مشاوره ازدواج در بین زوجین، انجام دو طرح پژوهشی در رابطه با رضایت مندی زوجین از روابط زناشویی و تحلیل وبررسی عوامل منجر به طلاق از دیگر برنامه های دانشگاه در سال جاری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دانشجویان این دانشگاه ملزم به گذراندن دو واحد درسی در رابطه با آموزش مهارت های زندگی هستند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در رابطه با کلاس ها و مباحث آموزشی کمبود زمان است که اکنون کلاس ها در بازه زمانی حدود دو ساعت تشکیل می شود که در این مدت نمی توان اطلاعات لازم و مفید بیشتری در اختیار زوجین قرار داده شود.

وی اظهار داشت: در سه سال گذشته پروژه ای در شهرستان سقز اجرا شد که در قالب آن کلاس های 6 و هفت ساعته با حضور ماما و کارشناسی توانمند و مرتبط برای متقاضیان قبل از ازدواج تشکیل شد که بازخورد بسیار مطلوبی در برداشت.

ترویج سبک زندگی اسلامی در کارگاه های آموزشی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج هم در این جلسه گفت: تشکیلاتی متشکل از 50 بانوی فرهیخته کردستان برای همکاری با اداره کل تبلیغات استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام محسن منتشلو ادامه داد: بانوان ذکر شده از سال گذشته در رابطه با طلاق اقدام به بررسی و پژوهش های کرده اند.

وی ادامه داد: 12 بند از علل و عوامل ایجادکننده طلاق اعلام و مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم نیز در این راستا ارائه شد.

وی اظهارداشت: معقتدم تنها راه حل برون رفت از مشکل طلاق در جامعه کنونی برگشت به زندگی سنتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا