گوناگون

کمبود آب و کاهش نزولات جوی مهمترین مشکل ساوه است

2371602 669به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حسن شریفی در نشست با کشاورزان این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی به شدت به آب نیاز دارد، این در حالی است که هم اکنون کمبود آب از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های انتقال آب با توجه به هزینه کمتر و تاثیر بیشتر از اولویت‌های اصلی این مدیریت به شمار می‌رود که در این راستا چهار هزار و 600 متر لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر یک هزار و 150 میلیون ریال انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه افزود: همچنین در اراضی زیردست سد الغدیر که بیش از 23 هزار هکتار را شامل می‌شود با صرف اعتباری بالغ بر 11 هزار و 135 میلیون ریال بیش از 11 هزار و 400 متر کانال آبرسانی درجه سه و چهار احداث شده است.

شریفی گفت: کشاورزان باید نهایت همکاری را در اجرای طرح آبیاری بارانی و قطره‌ای با جهاد کشاورزی داشته باشند تا از این طریق شاهد کاهش مصرف بیهوده آب در بخش کشاورزی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 60 واحد دامداری و مرغداری از محل اعتبارات صندوق توسعه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 188 هزار میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده و سه واحد دیگر نیز در حال ساخت است که به زودی تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا