گوناگون

کمبود 4000 دستگاه اتوبوس در پایتخت/ نظارت بر ایمنی اتوبوسهای شهری

اقبال شاکری در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: حمل و نقل ریلی اولویت اول در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است که شهرداری و دولت با تعامل و تزریق اعتبار لازم باید به آن توجه کنند ضمن اینکه این مسئله در دستور کار نیز قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به تأمین ناوگان اتوبوسرانی در تهران نیز گفت: یکی از اقداماتی که شهرداری تهران موظف به انجام آن بوده تأمین و تجهیز اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است البته علاوه بر تجهیز باید ایمنی اتوبوسها نیز تأمین شود و شورا نسبت به این مسئله نظارت بیشتری خواهد داشت.

شاکری ادامه داد: علاوه بر توسعه شبکه حمل و نقل مترو، تامین شبکه اتوبوسرانی بسیار اهمیت دارد به طوریکه جزو اولویتهای برنامه 5 ساله نیز به شمار می رود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت معاینه فنی اتوبوسهای شهری خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق از رده خارج کردن اتوبوسهای فرسوده و جایگزینی اتوبوسهای نو، نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز از سوی دولت است که امیدواریم با همکاری دولت این بودجه تأمین شود. از طرفی هم اکنون بیش از 6 هزار دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که با توجه به این تعداد به 4000 دستگاه اتوبوس دیگر هم نیاز داریم.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه توسعه خطوط مترو نیازمند تخصیص اعتبار کافی است، گفت: 50 درصد اعتبار توسعه مترو بر عهده دولت است که این مهم باید با تعامل میان دولت و شهرداری، پرداخت شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا