گوناگون

کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داد

در پی افزایش غلظت آلاینده ذرات معلق طی 2 روز گذشته کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران امروز تشکیل جلسه داد.
به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روز دوشنبه 96 PSI، سه‌شنبه 191 PSI و امروز (چهارشنبه) 121 PSI و در شرایط «ناسالم» بوده است.
اطلاعات دریافتی حاکیست که غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در برخی ایستگاه‌ها طی دو روز گذشته در شرایط اضطرار نیز بوده است، این در حالیست که هیچ پیش‌بینی و هشداری از سوی سازمان هواشناسی در این خصوص اعلام نشده بود.
از سوی دیگر مرکز هماهنگی و اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز مدتی است اخبار آلودگی هوای تهران را به صورت منظم به رسانه‌ها مخابره نمی‌کند، از سوی دیگر شنیده‌ها حاکیست نماینده سازمان هواشناسی نیز به صورت تلفنی با مرکز «مهار» در ارتباط است.
بدین ترتیب و در پی عدم اطلاع‌رسانی و هشدار درخصوص آلودگی هوای چند روز گذشته و به درخواست اداره کل محیط زیست استان تهران، جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران امروز تشکیل شده است که یکی از دستورکارهای اصلی این جلسه بررسی علت عدم پیش‌بینی این وضعیت پایتخت توسط سازمان هواشناسی، اتخاذ تدابیر برای موارد مشابه، تعیین تکلیف مرکز «مهار» و تعیین تکلیف کانون‌های گرد و غبار اطراف و داخل تهران بخصوص معادن شن و ماسه در غرب استان تهران است.
در این جلسه همچنین نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی از وضعیت چند روز گذشته ارائه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا