گوناگون

کوزه‌گری بدون نامه سازمان بازرسی می‌رود/ ملی‌پوشان بازی با رئیس را بردند!

به گزارش خبرنگار مهر، خبرهایی که از فدراسیون هندبال به بیرون درز پیدا کرده از آخرین روزهای حضور جلال کوزه‌گری در این فدراسیون حکایت می‌کند. وزارت ورزش موضوع بازنشستگی رئیس این فدراسیون را مطرح کرده و به ادعای خود کوزه‌گری سازمان بازرسی خواستار تعلیق حضور وی در این فدراسیون است. موضوعی که به نظر می‌رسد با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. پیگیری‌های خبرنگار مهر بیانگر این است که در فاصله چند ماه تا شروع بازی‌های آسیایی سازمان بازرسی کل کشور حساسیتی روی این فدراسیون نشان نداده است.

با این حال کوزه‌گری مصرانه مدعی است از وزارت ورزش دو روز قبل با وی این موضوع را مطرح کرده‌اند. وی در این باره به خیرنگار مهر گفت:” من بازنشسته هستم و از وزارت ورزش به من گفتند که سازمان بازرسی کل کشور نسبت به آن ایراد گرفته است. فعلا بر سر کار خود حاضر شده‌ام و هر تصمیمی بگیرند من تابع قانون هستم.”

اما نکته‌ای که در این باره مورد توجه قرار می‌گیرد زمان پایان دوره چهار ساله ریاست کوزه‌گری بر فدراسیون هندبال است که بهمن ماه امسال به پایان می‌رسد و به طور معمول سازمان بازرسی کل کشور در پایان دوره‌های چهار ساله و به هنگام ثبت نام کاندیداهای جدید از حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون‌ها ممانعت به عمل آورده است.

آیا کوزه‌گری در این زمینه یک مورد استثنایی است؟ این پرسشی است که خود کوزه‌گری در پاسخ به آن گفته است: ” من در جریان این مسایل نیستم. خودم دوست دارم تا بهمن ماه که دوره مدیرت من به پایان می‌رسد در فدراسیون بمانم چونکه بازی‌های آسیایی را در پیش داریم ولی تابع قانون هستم. نمی‌دانم درباره دیگر فدراسیون‌ها چگونه تصمیم گرفتند. زمانی که من کاندیدا شده بودم بازنشسته بودم ولی در آن زمان قانون ممنوعیت حضور بازنشسته‌ها وجود نداشت و باید دید چه تصمیمی در این باره گرفته خواهد شد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از چند هفته پیش موج تازه‌ای از انتقادها علیه رئیس فدراسیون هندبال به راه افتاده بود و این بار پیشکسوتان هندبال نسبت به اتفاقاتی که در این رشته رخ داده بود نامه سرگشاده‌ای را به وزیر ورزش نوشتند. این نامه در ادامه پافشاری‌هایی بود که ملی‌پوشان کشورمان بر برکناری کوزه‌گری داشته‌اند.

سجاد استکی ستاره تیم ملی چند روز پیش در گفتگو با مهر تاکید کرده بود که همه بازیکنان تیم ملی به خاطر تصمیماتی که در فدراسیون هندبال گرفته می‌شود در بازی‌های آسیایی حضور نخواهند داشت و تا زمانی که کوزه‌گری برکنار نشود در تیم ملی بازی نمی‌کنند.

آنها بعد از مسابقات جام ملت‌های آسیا که چند ماه پیش در بحرین برگزار شد و با کسب عنوان سوم و سهمیه رقابتهای جهانی همراه شده بود نسبت به برکناری رافائل سرمربی اسپانیایی تیم ملی واکنش تندی به تصمیم فدراسیون هندبال نشان دادند و با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش از محمود گودرزی خواستار رسیدگی به وضعیت هندبال شدند.

مشکلات بین ملی‌پوشان و رئیس فدراسیون هندبال بیش از دو سال پیش کلید خورده بود. زمانی که فدراسیون هندبال ریمانیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد و در مسابقات انتخابی المپیک که در کره‌جنوبی برگزار شد درگیری‌های زیادی بین این مربی و ملی‌پوشان رخ داد.

بعد از این مسابقات ستاره‌های تیم ملی اعلام کردند که با این مربی کار نمی‌کنند چرا که وی به آنها توهین زیادی می‌کند و از نظر فنی نیز شرایط خوبی ندارد اما فدراسیون هندبال در جام ملت‌های عربستان از ریمانیچ حمایت کرد و تیم ملی در غیاب بازیکنان نامدار خود به عربستان اعزام شد تا تیمی که در بازی‌های آسیایی گوانگژو نایب قهرمان شده بود این بار در رده پنجم جام ملت‌های آسیا قرار گیرد.

به نظر می‌رسید با جدایی ریمانیچ شرایطی بهتر شود ولی کشمکش‌ها ادامه داشت تا اینکه در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا فدراسیون هندبال از رافائل سرمربی تیم ثامن سبزوار دعوت کرد به طور همزمان هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. این تصمیمی بود که با واکنش مثبت ملی‌پوشان همراه شد و آنها برای نخستین بار سهمیه جهانی را با مربی یاد شده کسب کردند ولی بلافاصله پس از این رقابتها فدراسیون هندبال از قطع همکاری با مربی اسپانیایی و عقد قرارداد با ماتچ خبر داد تا اوضاع به حالت گذشته باز گردد.

حالا با افزایش فشارها علیه کوزه‌گری خبر بازنشستگی وی مطرح می‌شود که تا حدی غیر طبیعی به نظر می‌رسد چرا که تا بازی‌های آسیایی فرصت زیادی باقی نمانده و پایان دوره وی در این فدراسیون هم کاملا نزدیک است.

پیگیری‌های ما در این باره نشان می‌دهد که سازمان بازرسی کل کشور حساسیتی در این شرایط روی ادامه فعالیت کوزه‌گری نداشته است و این شاید بهترین بهانه برای مسئول اول فدراسیون است تا خود از این شرایط نجات دهد. به نظر می‌رسد در جنگی که بین وی و ملی پوشان و پیشکسوتان به وجود آمده بود رئیس فدراسیون باید دست‌هایش را بالا ببرد!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا