گوناگون

کیفیت مطبوعات و رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کیفیت مطبوعات و رسانه‌های این استان مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، کرم‌الله محمدپور در جشن روز خبرنگار استان افزود: 100 نشریه، خبرگزاری و سایت در این استان فعالیت دارند که از لحاظ کمیت وضعیت خوبی است اما متأسفانه از لحاظ کیفی وضعیت مناسبی نداریم.

وی اظهارکرد: 53 نشریه در استان مجوز نشر دارند که از این تعداد 31 نشریه فعال هستند ما بقی راکد و نیمه فعال هستند. هفت نشریه به علت عدم توانایی مالی و نداشتن چاپ در مرحله لغو مجوز شدند.

معاون مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز مطبوعات و رسانه‌ها مرزهای جغرافیایی را کنار زدند و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی یکی از عوامل موثر در بالندگی و توسعه کشور هستند.

محمد پور اضافه کرد: نشریات و مطبوعات استانی نقش اساسی در جهت تقویت فرهنگ عمومی دارند. رسانه‌ها در استان نوپا هستند.

همچنین جمشید ضرابی رییس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت گسترده رسانه‌های استانی در حوزه‌های مختلف گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات رسانه‌های استان عدم تعامل برخی از مدیران با نشریات و خبرنگاران است.

وی ضعف روابط‌عمومی‌ها و عدم تعامل مدیران با رسانه‌ها را مسئله ساز دانست و افزود: برای برطرف کردن این مشکل می‌توان از ظرفیت خبرنگاران زبده و توانمند استانی استفاده کرد.

همچنین محمدرحیم دهراب‌پور مدیرمسئول هفته‌نامه فرهنگ عشایر نیز با برشمردن وظایف خطیر خبرنگاران و مشکلات پیش‌روی آنها گفت: امیدواریم مسئولان متولی رسانه‌ها در جهت رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران همت جدی داشته باشند.

محمد ذکاوت، مدیر مسئول یکی از سایت‌های استانی به مشکلات گوناگون خبرنگاران اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات خبرنگاران بخصوص کسانی که در حوزه سایت‌های محلی فعالیت می‌کنند، شکایت‌های متعدد دستگاه‌ها و مسئولان از آنها است.

وی اظهارکرد: رسانه‌های مکتوب کشوری و خبرگزاری‌ها به دلیل بنیه و پشتوانه قوی که دارند از تیغ شکایات مسئولان در امان هستند ولی سایت‌های محلی با کوچکترین انتقاد باید جواب پس بدهند.

ذکاوت از مسئولان استانی خواست تا در این رابطه تصمیمی گرفته شود تا شاهد این‌گونه مسائل برای خبرنگاران نباشیم.

این خبرنگار بر ضرورت تشکیل هئیت منصفه مطبوعات تاکید و بیان کرد: برای برون رفت از مشکلات پیش‌روی سایت‌های محلی تشکیل هیات منصفه باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا