گوناگون

کیهان در یک نگاه

81172886 5710936

این روزنامه در ادامه آورده است: در آستانه سوم خرداد، سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس و فتح خرمشهر، صبح دیروز (چهارشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، برای شهدای دفاع مقدس علوّ درجات را مسألت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان های حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم در سخنانی تربیت جوانان مؤمن، متعهد، انقلابی، محقق و متخصص در دانشگاه افسری امام حسین(ع) را یک نمونه بارز از رویش های انقلاب اسلامی دانستند و با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل نظام سلطه و تقسیم بندی دنیا به سلطه گر و سلطه پذیر، تاکید کردند: امروز جبهه استکبار از پیشرفت های ملت ایران و نظام اسلامی که بدون اتکاء به آمریکا و قدرت های غربی و با تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی بدست آمده، بشدت عصبانی است و ما در پاسخ به آنها همان جمله معروف شهید بهشتی را تکرار می کنیم که از عصبانیت بمیرید.

رهبر انقلاب اسلامی «رویش های نو به نو» در جمهوری اسلامی را یکی از مسایل مهم و اساسی برشمردند و با اشاره به نگرانی برخی در سال های قبل، درخصوص ریزش ها، افزودند: همانگونه که آن زمان گفته شد، اکنون رویش های انقلاب اسلامی بر ریزش ها غلبه کرده و نسل جوان و انقلابی در سراسر کشور، نوید بخش آینده ای روشن و همراه با پیشرفت هستند.

در ستون یادداشت روز کیهان نیز مطلبی تحت عنوان جمعیت و خطری که در پیش بود، به چشم می خورد.

محمد صرفی در بخشی از ستون یادداشت روز، نوشته است: دو روز پیش، رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی جمعیت را ابلاغ کرده و در نامه خود تاکید فرمودند این سیاست ها با توجه به «اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملّی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز؛ و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال های گذشته» ابلاغ شده و در خصوص اجرا و پیگیری آن بر سه عنصر «دقّت، سرعت و قوّت» تاکید فرمودند.

جمعیت شناسی را به جرات می توان یکی از پیچیده ترین موضوعات امروزی دانست که عوامل بسیاری بر آن تاثیرگذارند و متقابلاً خود نیز تاثیری گسترده بر حوزه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ و… دارد.

روزنامه کیهان در بخش اخبار ویژه روز پنج شنبه نیز این مطالب را دارد:

– به انگلیس خبیث رو دادیم طلبکار شد!

– عضو کارگزاران زیر بلیت اعتدال نرفت

– انشعاب در گروهک چندنفره

– بزرگداشت جاسوس آمریکایی از تعلیق به تعویق!

– پناهندگان چگونه طعمه سرویس امنیتی آلمان قرار می گیرند؟

شبد** 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا