گوناگون

گامی در جهت جهانی شدن برندهای ایرانی

81177199 5718490

یکی از راههای رونق اقتصادی برند سازی اجناس داخلی است و برای رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی چاره ای جز برند سازی نداریم.

همواره کشورها با نام برند های خود شناخته می شوند ، اگر برخی از کشورها رشد اقتصادی پیدا کردند بواسطه برندهایی است که در سایه آن اقتصاد خود را بصورت گسترده توسعه دادند.

به نوعی می توان گفت که جامعه بی برند، جامعه بی تمدن است.

امروز صاحب برند بودن، یا صاحب نام بودن به معنای صاحب سرمایه و اعتبار بودن است، چه در سطح شخص، چه در سطح مکان و چه در سطح محصول و کشور.

ما صاحب قدیمی ترین تمدن جهان و از خوش آوازه ترین کشورهای جهان بوده ایم و اگر امروز نامی بر خود نگذاریم فردا بر روی ما نامی می گذارند.

در سالی که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت منسجم نامگذاری کرده است ما باید بدنبال رونق اقتصادی باشیم.

در این سالها در زمینه برند سازی و هویت دادن به کالاهای داخلی اقدامات قابل توجه ای صورت نگرفته است اما در این راستا گروه «برندتک» در جهت افزایش و ارتقا فرهنگ و دانش برندسازی و گزاردن گامی در جهت جهانی شدن برندهای ایرانی کارگاه تخصصی مختص مدیران عامل و ارشد سازمان ترتیب داده است.

این کارگاه تخصصی با محوریت مباحث تخصصی برندسازی در صنایع مختلف برگزار می شود.

« شهریار شفیعی» عضو کمیسیون برند در سازمان توسعه تجارت و بنیانگذار متدولوژی های نوین برندسازی در ایران به خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری کارگاههای تخصصی در زمینه برند سازی در کشور ما خیلی اندک بوده است

در حالی که برند سازی می تواند مدیران اقتصادی کشورمان را به سمت رونق اقتصادی سوق بدهد.

وی ادامه داد: چندین محصول ایرانی در کشورهای آسیایی و حتی اروپایی صاحب نام و نشان هستند و با توجه به جایگاه ایران در منطقه و خاورمیانه باید کالاها و برندهای دیگری وارد بازار بین المللی شده و گوی رقابت را از دیگر رقبا بربایند.

شفیعی گفت: به نظر می رسد عزم جدی برای برگزاری کلاس های تخصصی برند سازی در کشور صورت گرفته است که می توان با برگزاری این کلاس ها، مدیران را به سمت ساخت برند تخصصی برد.

وی درباره موضوع کارگاههای تخصصی برند اظهارداشت: در کارگاه های تخصصی مباحثی چون معماری برند، گسترش پذیری برند، شاخص بندی و شایستگی برند، جایگاه سازی برند و مدل های ارزش گذاری برند آموزش داده می شود.

بنیانگذار متدولوژی های نوین برندسازی در ایران تاکید کرد: باید به سمت برند سازی برویم و برای اثبات هویت خود نام و نشان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از محصولات با کیفیت در کشور تولید می شود اما به دلیل نداشتن برند نمی تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.

تهرام/7243/1348

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا