گوناگون

گام بزرگ مددجویان کمیته امداد از وابستگی تا استقلال

81168992 5704402

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، این جشن به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی و در نهایت خودکفایی مددجویان گرفته می شود.

براساس سیاست های کلان کمیته امداد هر ساله 10 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد از چرخه حمایتی خارج می شوند.

هر ساله این درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از طریق ازدواج، مسکن، تحصیلات و سایر بخش ها توانمند و از چرخه حمایتی خارج می شوند اما خودکفایی در زمینه تولید و اشتغال موجب دوری از وابستگی ، استقلال و کمک به تولید داخلی می کند.

تجلیل از همت والای مددجویان خودکفا شده و اشاعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش، تکریم از حامیان اشتغال امداد، ایجاد تحرک و انگیزه ی مضاعف در راستای عمل به تکلیف قانونی مبنی بر خروج سالانه 10درصد از مددجویان از محل توانمند سازی از اهداف برگزاری این جشن بزرگ است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: 119هزار و 789 خانواده خودکفا شده در جشن توانمندی فردا حضور دارند.

حسین انواری ادامه داد، طرح های اشتغال این خانواده ها شامل، 4 درصد در بخش کشاورزی، 36 درصد دامپروری، 9 درصد صنایع دستی ، 8 درصد تولید و صنعتی و 43درصد در بخش خدمات است.

وی افزود: از این تعداد خانواده خودکفا شده 66 درصد (79 هزارنفر) مرد و 34درصد (41هزار نفر) زن هستند.

نامبرده ادامه داد: متوسط درآمد خانواده های خودکفا در سال گذشته 117میلیون ریال و سرانه وام پرداختی به طرح ها ارائه شده حداقل 50 تا 300میلیون ریال و متوسط سرمایه هر طرح در پایان سال گذشته 350 میلیون ریال است.

انواری تصریح کرد: این طرح ها متوسط برای هر خانوار 20میلیون ریال در سال بارمالی از سوی دولت و کمیته امداد (ره) دارد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: توانمندی و خودکفایی خانواده آثار و نتایج از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد که شامل کمک به افزایش توان مالی مددجویان، کمک به تحول و توسعه اقتصادی کشور، کمک به افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه، تغییر وضعیت مددجو از یک عضو مصرف کننده به نیروی مولد از دستاوردهای اقتصادی این جشن است.

انواری اظهار داشت: ارتقای فرهنگ کار و تلاش در اعضای خانواده، حفظ و ارتقای سبک زندگی اسلامی و ایرانی، ایجاد روحیه تعاون و همکاری با دیگران، خروج فرد از حالت انزوا و گوشه گیری، حفظ و ارتقای سلامت روحی و روانی افراد، کاهش مهاجرت روستائیان و شهرهای کوچک، ارتقاء آگاهی علمی و کمک به پیشگیری و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و تحکیم و تقویت کانون خانواده از دیگر دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی این خودکفایی است.

وی به طرح های اشتغال و خودکفایی سال گذشته اشاره کرد و گفت: بیش از 157هزار طرح اشتغال و خودکفایی با اعتبار بیش از 10 هزار و 740 میلیارد ریال اجرا شد که بیشتر این طرح ها در قالب دانپروری و خدمات بودند.

انواری گفت: در حاشیه برگزاری جشن توانمندی و خودکفایی 120هزار خانواده تحت پوشش نمایشگاه دستاوردهای مددجویان به نمایش گذاشته می شود.

بیش از هشت میلیون مددجو به طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره مند می شوند.

4 میلیون نفر از این افراد از خدمات مستمر و دایم برخوردار بوده و مابقی به صورت موردی از خدمات این کمیته بهره مند می شوند.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و آغـاز فعالیت مجـدد بخش های اداری، اقتصادی و فرهنگی کشور، لزوم حمایت از نیازمندان در صـدر برنامه های نظام قرار گرفت و دقیقاً 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین نهاد انقلابی در تاریخ 14 اسفند ماه 1357، کمیته امداد امام با صدور حکم پرخیر و برکت و تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان ، تأسیس شد.

اجتمام(5)**9188**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا