گوناگون

گزارش اقدامات فرهنگي ايران در برزيل

محمدرضا ملامحمد در مورد مراسم تجليل از اعضاي تيم ملي فوتبال اظهار داشت: هنوز برگزاري اين مراسم قطعي نشده و احتمال برگزار نشدن آن وجود دارد چراکه اين برنامه بايد طبق برنامه بازيکنان تيم ملي شامل نفرات لژيونر و داخلي باشد که اکنون بيشتر آنها درگير اردوهاي خارج از کشور هستند.

به نقل از تسنيم، وي درباره اينکه گفته شده تعدادي از بليت‌هاي سهميه ايران در جام جهاني به هواداران فروخته شده تاکيد کرد: اين مسئله در اختيار کميته بازاريابي بوده اما اطمينان دارم که طبق ضوابط عمل شده است.

رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال در مورد اظهارات مسئولان سفارت ايران در برزيل مبني بر اينکه اقلام فرهنگي ارائه شده در جريان جام جهاني کمتر از تعداد اعلام شده است، اظهار داشت: اين اظهارات به دليل بي‌اطلاعي بوده است. 500 بسته فرهنگي در حاشيه اين مسابقات کاملا منظم و هدفمند توزيع شد. اين ادعاها به دليل نداشتن اطلاعات از جزييات کار است چراکه تمامي اقدامات زير نظر مستقيم کميته فرهنگي انجام شد.

ملامحمد ادامه داد: 4 هزار پيراهن، 6 هزار شال و 10 هزار پرچم تعداد کل اقلام توزيع شده از سوي کميته فرهنگي بود و آماري مانند 40 هزار يا 20 هزار که گفته شد همگي غير واقعي است. با توجه به استقبالي که از سوي ايراني‌ها براي دريافت اين اقلام صورت گرفت اگر به جاي 4 هزار، 8 هزار پيراهن هم توزيع مي‌کرديم باز هم کم مي‌آمد.

رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال در مورد اينکه گفته شده بخشي از اين اقلام فرهنگي به هواداران فروخته شده خاطرنشان کرد: چنين اتفاقي رخ نداده و تمامي اين اقلام به صورت رايگان بين هواداران توزيع شده است.

وي در مورد مشکلات پيش آمده براي خبرنگاران و ايرانياني که از طريق تور معرفي شده توسط فدراسيون به جام جهاني آمده بودند تصريح کرد: از نزديک شاهد مشکلات بودم و معتقدم در بيان آن بايد جانب انصاف را رعايت کرد. اذعان مي‌کنم که اين تور نشان داد توانايي ارائه خدمات حرفه اي به عنوان تور ورزشي را ندارد اما از سوي ديگر معتقدم در بيان مشکلات هم کمي بزرگنمايي شد.

ملامحمد افزود: امکانات هتل اين تور در سالوادور، بلوهوريزنته و سائوپائولو مناسب بود اما از نظر خدمات رساني اتوبوسي به خبرنگاران مشکلاتي وجود داشت. فاصله بين شهرها بسيار طولاني بود و فکر کنم مسئولان اين تور فکر اين سفرهاي زميني طولاني را نکرده بودند چراکه براي خبرنگاران زمان اهميت بسياري دارد.

وي در مورد تعليق اين تور گفت: رسيدگي و ارزيابي اين تور بر عهده سازمان ميراث فرهنگي بوده و اکنون اين تور تعليق شده تا رضايت تمامي شاکيانش را جلب کند.

رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال درباره احتمال شکايت فدراسيون از اين تور خاطرنشان کرد: هزينه سنگيني به مردم تحميل و در خدمت رساني به افراد اعزامي توسط فدراسيون از جمله خبرنگاران کوتاهي شده و ما شکايت احتمالي از اين تور را بررسي مي‌کنيم.

ملامحمد در مورد اينکه گفته شده بليت يکي از ديدارهاي تيم ملي ايران به برخي عکاسان خبري فروخته شده يادآور شد: خبرنگاران و عکاسان اعزامي فدراسيون فوتبال همگي بليت حضور در ديدارها را داشتند و در مورد افرادي که با هزينه شخصي آمده‌اند هم بعيد مي‌دانم چنين اتفاقي افتاده باشد.

وي گفت: در حال حاضر مشغول تهيه گزارشي از عملکرد کميته فرهنگي در مسابقات جام جهاني هستيم، از فعاليت‌هاي خود رضايت نسبي داريم اما اگر بودجه بيشتري داشتيم شايد مي توانستيم خدمات بهتري را ارائه دهيم. اقلام با درصد بالايي نظم و هماهنگي توزيع شد. توزيع اقلام از سوي عوامل کميته فرهنگي صورت گرفت و به همين دليل سوءاستفاده‌هايي که در دوره‌هاي قبل صورت مي‌گرفت در اين دوره نزديک به صفر بود. نمي‌گويم صددرصد هيچ سوءاستفاده‌اي نداشتيم اما موارد آن واقعا نزديک به صفر بود.

رئيس کميته فرهنگي فدراسيون فوتبال درباره استفاده اندک از ترانه رسمي تيم ملي فوتبال در صداوسيما پس از بازي‌هاي تيم ملي گفت: با صدا و سيما رايزني داشتيم و انصافا راديو اين ترانه را بسيار خوب مورد استفاده قرار داد و چندين بار پخش کرد.

وي افزود: معتقدم در مورد اين ترانه جو ناسالمي شکل گرفت که شايد بخشي از آن مرتبط با خود جامعه هنري بود. بايد حسادت را از کار خود دور کنيم. خواجه اميري چهره‌اي شناخته شده و مورد اقبال جوانان ايران است. نبايد با اين اثر چنين برخوردي مي شد. اميدوارم در دوره‌هاي آينده شرايط اينگونه نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا