گوناگون

گزارش سايت CNN از درآمد رونالدو

جام جهاني فوتبال سرانجام آغاز شد و کريستيانو رونالدو که يکي از ستارگان بزرگ اين جام است، ديروز (دوشنبه) در ترکيب تيم ملي پرتغال به ميدان رفت.

او درست است که در اين ديدار نتوانست کاري از پيش ببرد و تيم با چهار گل مغلوب آلمان شد اما در زمينه درآمد بهترين بازيکن جام است. او که در حال حاضر پردرآمدترين بازيکن فوتبال است، در منچستريونايتد انگليس براي خود نامي دست و پا کرد. او در اين تيم 238 هزار دلار در هفته دستمزد مي‌گرفت که اين موضوع رونالدو را به پردرآمدترين بازيکن تاريخ باشگاه بدل کرده بود.

رونالدو در سال 2009 با انتقال به رئال مادريد با 132 ميليون دلار به گران‌ترين بازيکن تاريخ فوتبال بدل شد. قرارداد کنوني او که به تازگي هم تمديد شده به ارزش 206 ميليون دلار است.

او در ابتداي سال جاري ميلادي موفق شد براي دومين بار عنوان بهترين بازيکن جهان را از آن خود کند که بالاترين افتخار انفرادي يک بازيکن است.

رونالدو علاوه بر قراردادي که با باشگاهش دارد با اسپانسرهاي مالي زيادي هم کار مي‌کند. قراردادهاي ميليوني او با سامسونگ، هواپيمايي امارات، جورجيو آرماني، تويوتا و بسياري از شرکت‌هاي تجاري ديگر موجب شد تا درآمد خالص او از اين راه 28 ميليون دلار باشد. درآمدي که او از طريق فوتبال هم کسب کرده 52 ميليون دلار بوده که در کل درآمد ساليانه وي را به 80 ميليون رسانده تا او به دومين ورزشکار دنيا در زمينه درآمد بدل شود.

کريستيانو رونالدو را 84 درصد مردم دنيا مي‌شناسند، 84 ميليون لايک در فيس بوک دارد و نزديک به 27 ميليون نفر هم در توييتر او را دنبال مي‌کنند. رونالدو اکنون يک شرکت توليدي لباس‌هاي زير دارد، يک مجله براي خود راه‌اندازي کرده و يک موزه اختصاصي براي خودش باز کرده است.

درست است که او تمام جام‌هاي باشگاهي را کسب کرده و در پايان فصل گذشته با رئال مادريد در ليگ قهرمانان اروپا هم عنوان قهرماني را به دست آورد اما در رده ملي هنوز با پرتغال به جايي نرسيده است. او قهرماني در جام جهاني به همراه پرتغال را روياي خود مي‌خواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا