گوناگون

گزارش وضعیت حقوق اجتماعی شهروندان آمریکایی در سالروز استقلال این کشور

2395328 656به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، کانتر پانچ نوشت: چهارم ژوئیه درآمریکا به عنوان روز استقلال شناخته شده است، زیرا پدران بنیانگذار این کشور، اعلامیه استقلال را در 4 ژوئیه 1779 امضا کردند. برای بزرگداشت این رویداد، آمریکایی ها این روز را با راهپیمایی، آتش بازی، کنسرت موسیقی و دیگر مراسم مفرّح جشن می گیرند.

صدها نفر از مردم برای مشاهده‌ راهپیمایی سالیانه‌ چهارم ژوئیه که در خیابان اصلی کاپیتان در شهر نیومکزیکو برگزار می شود، جمع می شوند.  .این در حالیست که شصت و پنج میلیون نفر از شهروندان آمریکا از جمله زندانیان، افراد بی خانمان، سرخپوستان و بومیان آلاسکا،افراد کم درآمد و فقیر و همچنین مهاجرین  بلاتکلیف و… ازاین جشن محروم هستند. هر چند ممکن است برخی از آنها در این جشن غذایی خورده و به تماشای آتش بازی بپردازند.

بیش از 65 میلیون نفر در ایالات متحده، یعنی حدود یک پنجم از شهروندان این کشور، از حقوق مسلم خود یعنی  حق زندگی ، آزادی و جستجوی خوشبختی  که هنگام تصویب اعلامیه استقلال  وعده داده شده بود، محروم هستند. محرومان حدود بیست درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند.

بیش از دو میلیون نفر در زندانها و بازداشتگاه های به سر می برند که طبق اعلام « پروژه مجازات» این میزان  در مدت سی سال گذشته 500 درصد افزایش داشته واین امر آمریکا را به کشوری پیشرو درحبس افراد تبدیل کرده است.

به گزارش «دفتر آمار دادگستری ایالات متحده»، چهار میلیون نفر دیگر در تعلیق و آزادی مشروط به سر می برند.

در شب چهارم جولای یا هر شب دیگری مثل آن،600 هزار نفر بی خانمان هستند، طبق اعلام وزارت مسکن و شهرسازی، یک چهارم این افراد، یعنی بیش از 130 هزار نفر را کودکان تشکیل می دهند.

بیش از چهار میلیون نفر در خانه هایی زندگی می کنند که هر کدام با کمتر از دو دلار در روز گذران زندگی می کنند(2.8  میلیون نفرشان کودک هستند). طبق اعلام «مرکز ملی فقر دانشگاه میشیگان» بیش از 20 میلیون نفر با درآمدی 50 درصد کمتر از خط فقر کنونی ایالات متحده، در فقر مطلق به سر می برند.

حدود 5.2 میلیون نفر در ایالات متحده افراد بومی هستند، شامل سرخپوستان آمریکایی ویا بومیان آلاسکا، که از بسیاری از حقوق محروم هستند.

طبق آخرین گزارش «دفتر آمار کار ایالات متحده»، نزدیک ده میلیون نفر بیکار هستند.7.3 میلیون نفر دیگر تنها در شغل های پاره وقت مشغول هستند، در حالیکه جویای مشاغل تمام وقت می باشند و 1.2 میلیون نفر دیگر به مدت بیش از 12 ماه بیکار هستند در حالیکه اصلا به حساب نمی آیند.

در پایان «وزارت امنیت داخلی» تخمین زده است که 11.5میلیون مهاجر در ایالات متحده وجود دارد که دولت از لحاظ قانونی به آنان رسیدگی نمی کند. هر چند درچهارم جولای، برخی از این شصت و پنج میلیون نفر ممکن است هات داگ خورده و به تماشای آتش بازی بپردازند، اما حقیقت این است که آنان از وعده زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی محروم مانده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا