گوناگون

گزارش 48 مورد مالاریا در هرمزگان

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان گفت: در چهار ماهه‌ی نخست سال، 48 مورد مثبت بیماری مالاریا در استان هرمزگان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، دکتر «رضا صفری» با اشاره به آمار موارد مثبت در سال‌جاری، اظهار کرد: از 48 مورد مثبت مالاریا در سال‌جاری 44 مورد اتباع خارجی غیرمجاز وارد شده به استان هرمزگان است و فقط 4 مورد ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد بروز موارد مثبت این بیماری اتباع غیرمجاز پاکستانی هستند که وارد استان هرمزگان می‌شوند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان هرمزگان با بیان اینکه اتباع خارجی غیرمجاز تهدید جدی برای سلامت مردم استان هستند ، اظهار کرد: اتباع خارجی به خصوص(پاکستانی) به صورت غیرمجاز وارد شهرها می‌شوند که دسترسی به آنها برای تست تشخیصی و درمان دشوار است که در بدو ورود به کشور بیماری دارند که گسترش آنها در مناطق مختلف شهر باعث به مخاطره افتادن سلامت می‌شود.

دکتر صفری با اشاره به بیماریابی فعال در حوزه‌ی بهداشتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با بیماریابی فعال در مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های استان بسیاری از این اتباع تحت کنترل و تست و شناسایی بیماری‌هایی چون مالاریا و وبا قرار می‌گیرند و از انتقال محلی پیشگیری می‌شود.

وی همکاری و تعامل کارگاه‌ها و مراکز به‌کارگیری اتباع خارجی با مراکز بهداشت ودرمان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی درمانی در همه‌ی شهرستان‌ها آماده‌ی ارئه‌ی خدمات تشخیصی و درمانی در کنترل بیماری‌ها هستند و این رویه در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر موثر است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا