گوناگون

مسافران دریایی با نخستین بلیت‌های الکترونیک روانه قشم و هرمز شدند

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس گفت: طرح هوشمندسازی سفرهای دریایی در هرمزگان، نیمه‌ی شهریورماه با صدور بلیت الکترونیک برای مسافران بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز رسماً کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، «سالم شهیدی» ضمن اعلام این خبر افزود: مرحله‌ی آزمایشی طرح صدور بلیت الکترونیکی برای سفرهای دریایی در هرمزگان از تاریخ دوازدهم تیرماه امسال آغاز شد که پس از گذشت دوماه و برطرف کردن نقاط ضعف، این طرح پانزدهم شهریورماه در آستانه‌ی میلاد امام رضا(ع) رسماً کلید خورد.

وی فاز نخست این طرح را شامل حذف بلیت‌های کاغذی و صدور الکترونیکی بلیت شناورهای دریایی عنوان و خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی این طرح، امکان خرید اینترنتی بلیت توسط مردم و یا فروش آن در آژانس‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات گردشگری و مسافرتی فراهم می‌شود.

شهیدی از مردم خواست تا در زمان حضور در بندر شهید حقانی حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشند تا اطلاعات آنها برای صدور بلیت در سامانه ثبت شود.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس افزود: مسافران محترم برای تسریع در روند صدور بلیت الکترونیکی، می‌توانند اطلاعات شخصی خود را در سامانه Hamdticket.ir.www ثبت کنند تا در زمان حضور در این بندر بلیت آنها با کمترین معطلی صادر شود.

وی هوشمند شدن سفرهای دریایی و ارتقای امنیت این نوع مسافرت‌ها را از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح دانست و درهمین رابطه خاطرنشان کرد: با ثبت الکترونیکی اطلاعات برای نخستین بار لیست مسافران(Passenger List) شناورها تا پیش از خروج از بندر تهیه می‌شود و پوشش بیمه سفرها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

این مقام مسئول حوزه‌ی دریایی و بندری با اعلام این مطلب که امکان تجسس و نجات دریایی با مشخص بودن لیست مسافران تا حدی زیادی ارتقا می‌یابد، گفت: علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف کاغذ هم‌چنین کاهش معطلی، با اجرای کامل این طرح نحوه‌ی گردش مالی ناشی از ارائه‌ی خدمات مسافری در بنادر، شفاف‌سازی می‌شود.

وی افزود: استقبال از الکترونیکی شدن بلیت سفرهای دریایی طی همین چند روز اجرای طرح، به حدی بوده که چندین دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در بندرعباس آمادگی خود را برای فروش بلیت شناورها اعلام کرده‌اند. امیدواریم در آینده با فراهم شدن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، هماهنگی با مراجع ذی‌ربط و اخذ مجوزهای لازم زمینه‌ی فروش اینترنتی بلیت‌ها نیز فراهم شود و به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شویم.

شهیدی ساعت‌های کاری بندر شهید حقانی را از ساعت 6 صبح تا 22:30 شامگاه هفت روز هفته اعلام و خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک با افتتاح رسمی ترمینال مسافری این بندر، شرایط مناسب‌تری برای رفاه حال مسافران دریایی و خدمات‌دهی به اقشار مختلف مردم فراهم می‌شود.

وی افزود: برای رفاه بیشتر حال اقشار مختلف مردم، رانندگان خودروهای برقی موجود بدون نیاز به پیاده شدن مسافران در این بندر کار تهیه‌ی بلیت را از یک باجه‌ی ویژه برای آنها انجام می‌دهند.

مدیر بندر شهید حقانی شمار ناوگان مسافری دریایی متردد در مسیرهای دریایی «بندرعباس – قشم» و «بندرعباس – هرمز» را 42 شناور مدرن دارای تجهیزات ناوبری مناسب و ظرفیت این ناوگان را نیز بیش از 4000 صندلی اعلام کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک، با اضافه شدن شناورهای جدید این ظرفیت به 5000 صندلی افزایش می‌یابد.

شهیدی خاطرنشان کرد: بندر شهید حقانی بندرعباس بعنوان بزرگترین بندر مسافری ایران از 11پست اسکله مدرن برخوردار است که 10 پست آن امکان پهلوگیری هم‌زمان 20 شناور دارد و یک پست دیگر برای سوخت‌گیری هم‌زمان دو شناور در این بندر وجود دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا