گوناگون

نقش زنان در صحنه‌های مختلف اجتماع انکار نشدنی است

فرماندار ساوجبلاغ گفت: رسانه‌ها با انعکاس توفیقات دولت بذر امید و نشاط را در دل‌های مردم می‌کارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوالقاسم پالیزگیر، امروز(18 شهریور)، در اولین نشست مدیر‌کل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری و زنان توانمند استان البرز که در محل فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد، اظهارکرد: زنان از صدر اسلام تا کنون نقش مهم و تاثیر‌گذاری در صحنه‌های مختلف اجتماع داشته و دارند.

وی افزود: بدون شک اگر حمایت‌های همه جانبه حضرت خدیجه و فاطمه(س) از پیامبر(ص) و امام علی( ع) نبود، اسلام در اولین سال‌های ظهور خود به آن سرعت در بین مردم رواج پیدا نمی‌کرد.

پالیزگیر خاطرنشان کرد: زنان عفیفه در طول تاریخ اقدامات تاثیرگذاری در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام داده و در کنار مردان، جامعه را به سمت تعالی بیشتر سوق داده‌اند.

وی ادامه داد: زنان در زمان انقلاب اسلامی دوشادوش مردان حرکت کرده و با حضور در تظاهرات و … روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشیدند.

فرماندار ساوجبلاغ تصریح کرد: همین زنان انقلابی بودند که در اوایل دوران هشت سال دفاع مقدس حتی در صحنه‌های نظامی جنگ نیز حضور پیدا کرده و با دشمن مقابله کردند.

این مسئول گفت: برخی از این زنان در خطوط مقدم جبهه به شهادت رسیده و نام خود را برای همیشه در تاریخ اسلام و انقلاب ماندگار کرده‌اند.

وی اظهار کرد: چند سال پس از آغاز جنگ زنان بیشتر وظیفه پشتیبانی از جنگ و جهادگران را عهده‌دار شدند که این کار را نیز به بهترین شکل انجام می‌دادند.

پالیزگیر تصریح کرد: جریان‌سازی زنان از اوایل انقلاب تا کنون هر روز پررنگ‌تر و بیشتر از گذشته می‌شود و این امر را از راه‌یابی تعدادی از زنان به کابینه دولت در طول سال‌های گذشته به خوبی مشهود است.

وی ابراز کرد: امروز جمعیت زنان به سمت جمعیت غالب کشور پیش می‌رود به طوری در دهه‌های قبل نسبت جمعیت مردان به زنان 104 مرد به ازای هر 100 زن بود اما این آمار طی سال‌های گذشته تغییر کرده و برعکس شده است.

وی افزود: این تغییر نسبت جمعیتی لزوم افزایش خودباوری و اعتماد به نفس را در زنان دو چندان می‌کند؛ چرا که بدون شک در طول سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر زنان در عرصه‌های کلیدی جامعه خواهیم بود.

فرماندار ساوجبلاغ در ادامه به نسبت جمعیت دانش‌آموزان و دانشجویان دختر و پسر این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 42 هزار دانش‌آموز در این شهرستان در حال تحصیل هستند که 19 هزار و 309 نفر از آنها را دختران تشکیل داده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر شش هزار و 624 نفر از دانشجویان این شهرستان را دختران تشکیل داده و چهار هزار و 500 نفر از کارگران کارخانه‌ها و شرکت‌های فعال این شهرستان نیز زن هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان ساوجبلاغ یک هزار و 166 سرپرست زن خانوار مسئولیت اداره امورات زندگی خود و فرزندانشان را به عهده دارند.

پالیزگر در ادامه به نقش زنان دراداره سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 10 موسسه مردم نهاد و کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در این شهرستان فعال است که زنان به بهترین شکل آنها را اداره می‌کنند.

وی ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر اطلاعات کافی از تعداد و حوزه فعالیتی زنان موفق در استان البرز وجود ندارد بنابراین باید تلاش شود بانک اطلاعاتی از زنان توانمند استان ایجاد شود.

پالیزگیر افزود: ایجاد این بانک اطلاعاتی تاثیر زیادی در معرفی این زنان به جامعه و افزایش انگیزه فعالیت در آنها خواهد داشت.

فرماندار ساوجبلاغ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی از اقدامات دولت یازدهم در طول یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید استقرار اعتدال و عقلانیت در تمام صحنه‌ها و امورات جامعه به خوبی مشهود شده است.

وی یادآورشد: طی این مدت از بسیاری از مناقشات موجود در جامعه کاسته شده و شاهد امنیت و آرامش روانی نسبی در میان مردم هستیم.

فرماندار ساوجبلاغ تأکید کرد: در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی نیز طی یکسال گذشته دولت توانسته به توفیقات زیادی دست یابد.

وی ادامه داد: مردم برای مشاهده نتایج فعالیت‌های دولت باید صبر داشته باشند و به مجموعه اجرایی دولت فرصت دهند تا اهداف خود را عملیاتی سازند.

این مسئول در پایان گفت: رسانه و اهالی قلم باید در انعکاس توفیقات دولت به مردم به خوبی عمل کنند؛ چرا که بیان این موفقیت‌ها بذر امید و نشاط را در دل‌های مردم می‌کارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا