گوناگون

هرمزگان، دروازه اقتصادی و تجارت ایران

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان قطب تجارت و اقتصاد ایران است، گفت: ما علاقه‌مندیم با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه و مسلمان روابط تجاری گسترده‌ای برقرار کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس، دکتر «جاسم جادری» در نشستی با مدیران شرکت‌های «رویال گروپ امارات» و «هلدینگ مهرگان»، با حضور شماری از مدیران کل استان، با بیان اینکه ما علاقه‌مندیم با کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای همسایه و مسلمان روابط تجاری گسترده‌ای برقرار کنیم، اظهار امیدواری کرد در این سفر با ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های گسترده‌ی استان هرمزگان آشنا شوید.

وی هرمزگان را دروازه اقتصادی و تجارت ایران دانست و گفت: در مجموع با احتساب جزایر 14 گانه طول سواحل این استان به حدود 1500 کیلومتر می‌رسد و قرار گرفتن در موقعیتی ژئوپولیتیک در منطقه‌ی خلیج‌فارس و دریای عمان مزیت‌های بسیاری را برای این استان فراهم کرده و این استان برخوردار از صنایع دریایی و کشتی‌سازی است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: شش منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی در هرمزگان وجود دارد و علاوه‌بر مناطق آزاد قشم و کیش، اخیراً ایجاد مناطق آزاد بندرجاسک و جزیره‌ی هرمز نیز مصوب شده است.

جادری تصریح کرد: بندرعباس بعنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی کشور از ظرفیت‌های صنایع فولاد، آلومینیوم، پتروشیمی، نیروگاه تولید برق و پالایشگاه برخوردار است هم‌چنین براساس برنامه‌ریزی ظرفیت تولید فولاد در این استان باید به 10 میلیون تن برسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان در زمینه‌ی صنایع دریایی و شیلاتی، اظهار کرد: هم‌اکنون چهار فرودگاه بین‌المللی در هرمزگان فعال است که در آینده فرودگاه جاسک نیز بعنوان پنجمین فرودگاه بین‌المللی می‌شود هم‌چنین در این استان محصولات کشاورزی و مرکبات در طول چهار فصل سال تولید می‌شود.

نماینده‌ی عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در دولت «تدبیر و امید» توجه به سوی جذب سرمایه‌گذاری بوده است و براین اساس همایش سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در راستای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان در زمستان امسال برگزار می‌شود.

جادری با اشاره به خواهرخواندگی بندرعباس با شهرهایی در کشورهای چین، ترکیه، قزاقستان و عمان، خاطرنشان کرد: برقراری خواهرخواندگی موجب توسعه‌ی روابط تجاری و اقتصادی می‌شود و ما از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی حمایت می‌کنیم و آماده کمک به این بخش هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا