گوناگون

شناسایی 125 کودک کار در همدان

مدیرکل بهزیستی استان همدان از شناسایی 125 نفر کودک کار در استان طی سال جاری خبر داد.

اکبر سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 125 نفر کودک کار شناسایی شده‌اند. این آمار در سال گذشته 184 نفر بوده است.

وی افزود: در سال 91 ، 172 کودک کار شناسایی شد که بر اساس آمار موجود در سال 92 با افزایش تعداد کودکان کار مواجه شدیم. مجموعه سازمان بهزیستی با همکاری دادگستری، نیروی انتطامی، پزشکی قانونی و شهرداری اقدام به ساماندهی کودکان کار کرده است.

سوری تصریح کرد: خانه کودکان خیابانی مبین ویژه کودکان راه‌اندازی شده که کودکان خیابانی می‌توانند به صورت موقت در این خانه اسکان یابند. برای کودکانی که به مراکز هدایت می‌شوند برنامه آموزشی برگزار می شود و مجموعه بهزیستی اقدام به جستجوی خانواده آنها کرده و مشکلات آنها را ریشه یابی می‌کند. مجموعه بهزیستی سعی بر برگرداندن کودکان کار به آغوش خانواده‌هایشان دارد، در غیر این صورت آنها در خانه کودکان کار اسکان می‌یابند.

وی به ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: این کودکان در اکثر موارد با اجبار خانواده به علت مشکلات اقتصادی و فرهنگی به این گونه کارها مشغول می‌شوند که با ریشه یابی مشکلات آنها می‌توان به آنان کمک کرد. باید مجموعه آموزش و پرورش برای کودکان کار برنامه ریزی کند تا آنها بتوانند در این شرایط ادامه تحصیل دهند.

سوری تاکید کرد: در صورتی که کودکان به مراکز آموزشی هدایت شوند اما اقدام به فرار کنند، شناسایی و با حکم جلب دادگستری به این مراکز هدایت می‌شوند. مجموعه نیروی انتظامی باید به گونه‌ای با این کودکان برخورد کنند که تمایل به هدایت پیدا کنند چرا که آنها مجرم نیستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا