گوناگون

گسترش سکونتگاههای غیررسمی، اثر متقابل بی توجهی به طرح های جامع شهری است

81201062 5760584

هادی بهادری عصر روز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی استانداری آذربایجان غربی افزود: طرح های جامع شهری راهنمای مدیران و خط مشی کلی در راستای سیاست های کلی توسعه شهری هستند که باید توجه بسیار بیشتری به آنها داشته باشیم.

وی اضافه کرد: کم توجهی به این نوع اسناد و موضوع هایی نظیر موضوع های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در خصوص آینده شهر، زمینه ساز بروز معضلات شهری نظیر سکونتگاههای غیررسمی است که نباید از آن، غافل باشیم.

وی اظهار کرد: طرح های بالادستی به ویژه طرح جامع شهری، خطوط کلی توسعه شهر و طرح های توسعه ای پایین دستی را تعیین می کنند که این امر، ضرورت توجه بیشتر به این طرح ها را می رساند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای کاهش مشکلات مدیران در برنامه ریزی های توسعه شهر باید واقع بینانه طراحی شود که این واقع بینی می تواند در توسعه مناسب شهری و توجه به ضرورت های متعدد آن، نقش اثرگذاری داشته باشد.

بهادری با اشاره به بررسی طرح جامع شهری میاندوآب در این جلسه، به اهمیت جغرافیایی این شهر پرداخت و گفت: این شهر، موقعیت تجاری، بازرگانی و خدماتی ویژه ای دارد و باید توجه ویژه ای در راستای توسعه آن صورت گیرد.

در این جلسه، تکمیل اطلاعات طرح جامع شهری میاندوآب توسط مشاور و ارجاع دوباره آن به کارگروه امور زیربنایی استان، استقرار مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک، سامانه تصفیه خانه فاضلاب ماکو و مجتمع تجاری – تفریحی ارومیه به تصویب اعضا رسید.

سکونتگاههای غیرمجاز از جمله مهمترین معضلات شهری در آذربایجان غربی به شمار می روند که علاوه بر اشغال بخش های بزرگی از شهرها، دستگاههای خدمات رسان را نیز با مشکلات بسیاری در ارائه خدمات مواجه می کنند.

8136/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا