گوناگون

گلایه رانندگان تاکسی بی‌سیم یزد چیست؟

رانندگان تاکسی بی‎‎سیم 1830 و 133 شهر یزد مدتی است نسبت به نحوه مدیریت پیمانکار این دو مجموعه گلایه‎‎مند هستند و این اعتراض را گاهاً با حضور در مقابل استانداری یزد به گوش مسئولان رسانده و خواستار رسیدگی شده‎‎اند.

یکی از رانندگان معترض در این زمینه به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، گفت: متاسفانه هزینه کمیسیون هر خودرو با مصوبه شورای شهر از 40 هزار تومان به 60 هزار تومان افزایش یافته که با توجه به هزینه‎‎های بالای زندگی و نگهداری خودرو، رانندگان دچار مشکل شده‌اند.

وی افزود: در حالیکه براساس مصوبه هیات ‌مدیره و مسئولان استان نرخ کرایه‏‏‌ها تنها 30 درصد افزایش یافته است، چگونه حق کمیسیون‏‏ها باید 50 درصد اضافه شوند.

این راننده تاکسی بی‎‎سیم با اشاره به تجمع مالکان 400 خودروی تاکسی‎‎ بی‌سیم یزد در مقابل استانداری، خاطرنشان کرد: پیمانکار از زمان تحویل این شرکت هیچ‌ گونه اقدام مثبتی برای رانندگان صورت نداده و این در حالی است که در همین مدت میزان مشتریان حتی از نصف هم کمتر شده است.

وی از کاهش هزینه‌های اپراتوری و حقوق و مزایای اپراتورها از سوی پیمانکار برای جبران کاهش مشتریان گلایه کرد و افزود: رانندگان از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات هستند.

حسین صالحیان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری یزد به خبرنگار ایسنای یزد اظهار کرد: رانندگان تاکسی‎‎های بی‎‎سیم 133 و 1830 تحت نظارت شرکتی با عنوان پیمانکار سازمان تاکسیرانی فعالیت می‎‎کنند و باید براساس مصوبه شورای شهر به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان کمیسیون به پیمانکار پرداخت کنند.

وی افزود: این مبلغ در چند سال گذشته 45 هزار تومان و بدون تغییر بوده است ولی امسال به پیشنهاد شرکت مذکور و با موافقت سازمان تاکسیرانی به شورای اسلامی شهر یزد، ارسال و مصوب شد ولی رانندگان از این مصوبه شهر تمکین نمی‎‎کنند و به آن معترض هستند.

صالحیان ادامه داد: اخیرا به دلیل پرداخت نشدن چند ماهه این کمیسیون از سوی رانندگان و توجه نکردن آنان به هشدارهای پیمانکار، شرکت مورد نظر، اقدام به قفل کردن کدهای بی‎‎سیم این خودروها کرده که موجب تجمع رانندگان مقابل استانداری شده است.

وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای با حضور نماینده فرماندهی انتظامی، نمایندگان رانندگان معترض و نماینده شهردار برگزار شد که منجر به پذیرش توافق صورت گرفته در این نشست از سوی مالکان تاکسی‎‎های 1830 که نزدیک به 250 خودرو بوده است، شد اما نماینده 180 خودوری تاکسی 133 یزد از پذیرش شرایط امتناع کردند و آن را نپذیرفتند.

صالحیان در مورد توافقات و شرایط این نشست نیز تصریح کرد: بر این اساس، مقرر شد تا نگرانی رانندگان در رابطه با حق کمیسیون بررسی و کاهش یابد و پیمانکار نیز در رابطه با ارائه خدمات مطلوب‎‎تر توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا