Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریموبایل و تبلت

گوشی کداک اکترا Ektra ، موبایلی شبیه دوربین های قدیمی

گوشی کداک اکترا Ektra دومین تلاش شرکت کداک  در حوزه تولید تلفن های هوشمند به حساب می‌آید. چرا که اولین گوشی این کمپانی ، کداک IM5 نام دارد که از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره‌مند است. اما حالا این کمپانی تولید کننده تجهیزات عکاسی یک گوشی هوشمند جدید با نام اکترا معرفی کرده است که از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با دیگر گوشی های اندرویدی موجود در بازار دارد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گوشی کداک اکترا Ektra البته نام این گوشی Ektra مربوط به یکی از محصولات فاصله یاب (rangefinder) این کمپانی است که نزدیک به پنجاه سال پیش تولید می‌شد. شاید هم اکنون بسیاری از کاربران خیال کنند که این شرکت دست از کار کشیده است و دیگر محصولات سطح بالا و حرفه‌ای تولید نمی‌کند. اما با نگاهی به این گوشی حرف خود را پس خواهند گرفت. لنز بسیار بزرگ دستگاه در وهله اول نظر هر کاربری را به سوی خود جلب خواهد کرد و این موضوع را خاطر نشان خواهد کرد که گوشی کداک اکترا یک محصول دوربین محور خواهد بود.

مهمترین قابلیت‌های گوشی کداک اکترا Ektra به دوربین ۲۱ مگاپیکسلی آن مربوط می‌‎شوند، دوربینی که برآمدگی زیادی داشته و اندازه بسیار بزرگتری در مقایسه با دوربین سایر گوشی های هوشمند دارد. به عنوان دیگر مشخصات فنی گوشی موبایل کداک اکترا باید به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، اندروید ۶ مارشملو، چیپست مدیاتک هلیو ایکس ۲۰، ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار ۳۲ گیگابایت ظرفیت داخلی و همچنین یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

بد نیست بدانید که گوشی کداک اکترا Ektra به طور پیشفرض نسخه ۶٫۰ سیستم عامل اندروید موسوم به مارشمالو را به اجرا در خواهد آورد. البته هنوز هیچ صحبتی در مورد عرضه آپدیت اندروید ۷٫۰ نوقا در آینده برای این گوشی به میان نیامده است. گرچه با این وجود، شرکت کداک اعلام کرده است که همواره آپدیت های امنیتی اندروید برای این گوشی عرضه خواهد شد و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

این گوشی از یک باتری با ظرفیت سه هزار میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند. تصاویر ثبت شده توسط دوربین های گوشی بر روی نمایشگر ۵٫۰ اینچی دستگاه به نمایش در خواهد آمد. این صفحه نمایش از دقت تصویر فول اچ دی (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل) بهره‌مند است. همان طور که مشاهده کردید، مشخصات فنی گوشی کداک اکترا شباهت بسیار زیادی به محصولات رده بالای امروزی داشته و از استانداردهای آنها پیروی می‌کند.

با هم در میهن پست تصاویری از گوشی کداک اکترا Ektra را تماشا می کنیم

منبع   amateurphotographer

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا