گوناگون

گوی شناورپایانه عسلویه برای صادرات میعانات گازی پارس جنوبی آماده شد

81166271 5699408

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز شنبه به نقل از غلامعباس حیدری افزود: گوی شناور شماره یک پایانه میعانات گازی عسلویه از نوع WHBELAND RAIL است که قابلیت پهلو دهی و بارگیری نفتکش های تا ظرفیت 300 هزار تن را دارد و می تواند درهر ساعت شش هزار بشکه میعانات گازی را به نفتکش منتقل کند.

وی اضافه کرد: طبق استانداردهای بین المللی OCIMF هر پنج سال، گوی های شناور باید از محل نصب در دریا جدا و به ساحل انتقال یابد و تعمیرات اساسی و بازبینی های نهایی آن انجام شود.

حیدری درباره تعمیرات گوی شناور شماره یک پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه بیان کرد: درآغاز سال گذشته دربازرسی های کارشناسان اداره بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران و اعلام گزارش به مدیریت شرکت، پروژه تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک این پایانه دردستور کار شرکت پایانه ها قرار گرفت و مهندسان این شرکت به همراه دیگر پیمانکاران داخلی توانستند با امکانات محدود موجود این مهم را به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به اهم فعالیت های انجام شده برای تعمیرات اساسی گوی شناور شماره یک عسلویه یادآورشد: پس از برپایی کارگاه تعمیراتی درساحل خلیج فارس، عملیات جدا سازی گوی شناور از موقعیت جغرافیایی دردریا و انتقال به کارگاه ساحل آغاز و بلافاصله بخش چرخان این دستگاه از بدنه که شامل سه بازوی متصل به بخش چرخان مرکزی است، جداسازی شد.

حیدری گفت: انجام بازرسی فنی و تشخیص قسمت های آسیب دیده، تعیین درصد پوسیدگی وارائه دستورالعمل های اجرایی یک فرآیند فنی و عملیاتی مهم بود که از سوی کارشناسان بازرسی فنی شرکت پایانه های نفتی ایران به اجرا درآمد.

رییس پایانه صادرات میعانات گازی عسلویه بیان کرد: پس از تعمیرات اساسی، ترمیم و ساخت و تعویض قطعات پوسیده و آسیب دیده، سند بلاست و رنگ آمیزی قسمت های مختلف این گوی شناور طبق دستورالعمل های اجرایی صادره از سوی بازرسی فنی شرکت با موفقیت کامل به پایان رسید و پس از آن آزمایش های مختلف، نظارت، بازرسی و تست تمامی قطعات نصب شده گوی شناورنیز صورت گرفت.

حیدری یادآورشد: با انجام همه این فعالیت ها، عملیات انتقال گوی شناور به موقعیت جغرافیایی و استقرار آن در عمق 45 متری خلیج فارس و نصب در محل توسط شش رشته زنجیر به طول هر رشته 300 متر انجام شد و پس از اطمینان از صحت نصب، گوی شناور شماره یک پایانه عسلویه آماده بارگیری و صادرات میعانات گازی شد. ک/1

539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا