گوناگون

یادگاران هشت سال دفاع مقدس همواره باید تعظیم، تکریم و تجلیل شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رسول جلایی عصر شنبه در جمع مسئولان استان افزود: شهدا، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران و غیره همواره باید مورد توجه باشند.

وی اظهار داشت: ارتباط با خانواده های معظم شهیدان نباید قطع شود و همچنین تجارب هشت سال دفاع مقدس باید بصورت هنرمندانه به نسل جوان جامعه منتقل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: هنوز افتخارات، دستاوردها و ارزش های هشت سال دفاع مقدس به درستی به نسل جوان جامعه منتقل نشده است و در این حوزه عقب ماندگی های زیادی به ویژه در عرصه پژوهش و تولید وجود دارد.

وی در ادامه تدوین نکردن تاریج جنگ گیلان را یکی از عقب ماندگی های مهم در این حوزه دانست و افزود: تمامی دستگاه ها و ارگان های که در هشت سال دفاع مقدس نقش ایفا کرده اند باید کارکردهای خود را به رشته تحریر درآورند.

جلایی اظهار داشت: یادگاران هشت سال دفاع مقدس تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی هستند از اینرو می طلبد از وجود این بزرگواران بیشتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: اگرچه گیلان به لحاظ مسافت از مناطق جنگی دور بود اما تقدیم هشت هزار و 200 شهید سر افراز بیانگر حضور موثر گیلانی ها در جبهه های نبرد حق علیه باطل است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان به احداث موزه شهدا و دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: ساخت موزه های شهدا و دفاع مقدس نقش موثری به جهت برقراری ارتباط بین نسلی و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس ایفا می کنند.

وی افزود: پارک موزه در خصوص تاریخ جنگ گیلان صحبت می کند بنابراین برای ایجاد این پارک موزه نیاز به یک عزم همگانی است.

جلایی بیان داشت: احداث پارک موزه دفاع مقدس استان به کندی پیش می رود از این رو می طلبد یک عزم و اراده جدی در این زمینه شکل گیرد.

وی تصریح کرد: دلیل کندی ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان تنها منابع مالی نیست بلکه مشکل اصلی نبود عزم و اراده جدی است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا