گوناگون

یکصدونوزدهمین سالروز تولد مرحوم محمد نمازی در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شامگاه یکشنبه در این مراسم گفت: مرحوم حاج محمد نمازی بر اساس اعتقادات ونیت خیر خود توانست در زمان حیاتش بیمارستان نمازی را بنا کند و این اقدام خیر باعث شده امروزه این بیمارستان بعنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های وارایه دهنده خدمات  فوق تخصصی در کشور وحتی در خاورمیانه  بشمار برود.

دکتر محمد هادی ایمانیه بابیان اینکه این بیمارستان نه تنها اولین وآخرین اقدام این نیک اندیش بود، افزود: وی حتی درزمینه پیشگری از بیماری ها،در زمان حیات  خود از اموال  شخصی اش شیراز را به  لوله کشی آب شرب تجهیز کرد تا از بیماری هایی که از طریق آب شرب غیر بهداشتی وارد بدن افراد می شود پیشگیری کند.

وی اضافه کرد: اقدام نیک مرحوم نمازی در شهر شیراز باعث شده که امروزه این امر بعنوان الگو سلامت در قطب پزشکی برای خیرین تبدیل شود وهرساله با حضور وحمایت خیرین، با احداث وبهره برداری تعداد متعدد مراکز درمانی در این استان شاهد باشیم.

ایمانیه بیان کرد: خدا را شاکریم که با خلقت چنین مرد بزرگی  هم اکنون  با گذشت  بیش از یک قرن از تولد  این واقف بزرگ توانسته ایم در عرصه سلامت از طریق این بیمارستان ، به بیماران نیازمند خدمات درمانی تخصصی ارایه دهیم.

به عقیده دکتر ایمانیه مرحوم نمازی نه تنها بیمارستان نمازی را پایه گذاری کرد بلکه اقدام نیک وخداپسندانه را در قطب پزشکی بنیان گذاشت.

وی اضافه  کرد: هم اکنون بیمارستان فوق تخصصی نمازی با گذشت بیش از 50 سال از تاسیس نیاز به حمایت خیرین و نیک اندیشان در امر ساخت بیمارستان جدید نمازی درمحل بلوارنیایش است که قرار است با ساخت این بیمارستان تخت درمانی این مرکز درمانی به 1200 تخت ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: خیرین می توانند با عضویت و حمایت های خود از طریق بنیاد خیریه بیمارستان محمد نمازی در جهت ساخت این بیمارستان  کمک های خود را اعلام کنند.

درادامه  این مراسم  شهردار شیراز ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جهت دنبال کردن نیت خیر مرحوم محمد نمازی نیز گفت: امروزه در قطب پزشکی کشور بیشتر از هر اقدام دیگری در امر درمان، نیازمند به پیشگیری هستیم زیرا امروزه وجود مغازه های فست فود آفتی برای سلامتی بیماران تبدیل شده است.

علیرضا پاک فطرت بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید علاوه براینکه در امر درمان وبهداشت گام های بلند را بردارد بلکه نیاز مند توجه بیشتر به تغذیه شهروندان را داریم زیرا امروزه در خیابان های شیراز وجود قارچ گونه فروش فست فود باعث شده بیماری های متعددی را برای مردم شیراز به ارمغان بیاورد که گواه این موضوع مشاهده  زیاد بیماری های سرطانی در بین تمامی اقشارجامعه است.

شهردار شیراز اضافه کرد: اگر بنده بجای رئیس دانشگاه علوم پزشکی بودم فروش فست فود را در شیراز ممنوع  وتمامی  مرکز فروش این گونه خوراکی ها را تعطیل می کردم زیرا بسیاری از مراکزی که اینگونه اقلام غذایی را طبخ و یا بفروش می رسانند به هیچ عنوان بهداشت را رعایت نمی کنند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه فرهنگ تغذیه مناسب و مفید و استفاده از مواد مغذی هنوز در بین خانواده‌های شیرازی ایجاد نشده، ادامه داد: بخشی از نا امنی‌های غذایی به دلیل مصرف فست فودها و قرار گرفتن هله و هوله و عدم آگاهی صحیح در سبد غذایی خانواده‌ها است.

شهردار شیراز بروز انواع بیماری‌ها از جمله سرطان را از جمله نتایج افزایش مصرف غذاهای فست  اعلام کرد و گفت: باید گرایش مردم به غذای آماده تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نیک اندیشی مرحوم محمد نمازی پرداخت و افزود: خوشبختانه در شهر شیراز امثال مرحوم نمازی کم نیستند و ما مسئولان شهرداری وظیفه داریم از تلاش این چنین نیک اندیشان تقدیر داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا