گوناگون

یک سوم از مراجعان پزشکی قانونی در خراسان رضوی موارد نزاع است

81218555 5791135

دکتر آریا حجازی روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در سال گذشته افزون بر150 هزار نفر در مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی پاسخگویی شده اند.

وی اظهار کرد:52 هزار و 930 نفر از این مراجعان به علت نزاع بوده است که نسبت به سال ما قبل آن از کاهش شش و هفت(6،7) درصدی برخوردار می باشد.

به گفته وی، بیش از 37 هزار مورد از مراجعان نزاع ثبت شده در این مدت مرد و بقیه زن بوده اند.

وی اعلام کرد: بیشترین موارد نزاع مربوط به شهرستان های مشهد، نیشابور،تربت حیدریه و قوچان بوده است.

وی تعداد موارد نزاع بین زن و مرد در خانواده که از آن به عنوان همسر آزاری نام برده می شود را حدود سه هزار مورد در خراسان رضوی طی سال گذشته عنوان کرد.

او بیان کرد: با کمال تاسف مراجعان نزاع بخش زیادی از پرونده های پزشکی قانونی را به خود اختصاص داده است، در حالی که در جامعه اسلامی رعایت اخلاق اسلامی و کنترل خشم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجازی گفت: بررسی ها نشان داده است که فشار و دمای هوا در افزایش نزاع ها موثر هستند، به طوری که در فصل تابستان آمار نزاع افزایش می یابد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه 530 مورد متقاضی سقط جنین سال گذشته در استان داشته ایم، افزود: این میزان نسبت به سال 1391 از کاهش 10 درصدی برخوردار است.

وی بیان کرد: متقاضی برای سقط جنین زیاد داریم اما به دلیل اینکه سن بارداری متقاضیان از هفته 19 گذشته است، این موارد ثبت نمی شود.

وی بیان کرد: صدور مجوز سقط جنین صرفا زیر 19 هفته بارداری و قبل از ˈولوج روحˈ در جنین امکان پذیر است.

وی ادامه داد: طبیعتا با توجه به راهکارها و داروهای مختلف انجام سقط جنین خارج از چارچوب مجوزهای پزشکی قانونی وجود دارد، اما آماری در این زمینه موجود نیست.

حجازی از رسیدگی به سه هزار و 985 مورد پرونده اجساد در سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد و افزود: این مرگ ها به دلیل مرگ طبیعی،مسمومیت، حوادث ترافیکی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مواد مخدر و سوختگی ثبت شده است.

وی در پایان گفت: از 174 مورد مسمومیت ثبت شده در استان خراسان رضوی طی سال گذشته، 74 مورد به علت گاز گرفتگی و مسمومیت با منواکسید کربن بوده است.

7487/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا