گوناگون

یک مسوول: بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی خراسان رضوی پرداخت می شود

81198724 5756593

هادی هراتی زاده روز پنجشنبه درحاشیه بازدید جمعی از نمایندگان رسانه های گروهی از واحدهای تولیدی شهرستان گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات با معرفی کارگروه اشتغال استان از محل اعتبارات داخلی بانکها در سه ماه نخست امسال تامین و پرداخت می گردد.

وی گفت: نرخ سود این تسهیلات از طرف شورای پول و اعتبار کشور تصویب و ابلاغ می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اعتبارات داخلی بانک های استان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز تسهیلاتی برای واحدهاِی تولیدی با نرخ مناسب تر به صورت ریالی به کسانی که در سامانه مربوط ثبت نام نمایند پرداخت می شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حدود 75 درصد مشکلات واحد های تولیدی استان مربوط به امور بانکی و تسهیلات است.

هراتی زاده افزود: در استان خراسان رضوی سه واحد تولید ظروف چینی وجود دارد که سالانه حدو 35 هزار تن ظرفیت تولید دارند.

وی اظهار کرد: بیش از شش هزار و 100 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در این استان وجود دارد که حدود هشت درصد اشتغال صنایع کشور را دارا می باشند.

او گفت: کارخانه تولید ظروف چینی تقدیس گناباد با تکمیل طرح های توسعه ای توان تولید سالانه بیش از 9 هزار و 500 تن انواع ظروف چینی را دارد.

وی ادامه داد: در این واحد تولیدی که با زیربنای حدود 30 هزار متربع احداث شده بیش از 950 نفر بصورت مستقیم در سه نوبت کاری اشتغال دارند و یکی از واحد های فعال خراسان رضوی می باشد.

وی گفت: کارخانه دیرگداز ایران در گناباد نیز سالانه حدود 25 هزار تن مصالح نسوز مورد نیاز واحد های سنگین کشور از جمله سیمان و کارخانه های فولاد سازی را تامین می کند.

وی افزود: در این واحد تولیدی نیز بیش از 140 نفر بصورت مستقیم مشغول کار می باشند و مرحله توسعه آن نیز در دست اقدام است که درصورت تکمیل ظرفیت تولید آن به بیش از 30 هزار تن درسال خواهد رسید.

در این بازدید بیش از 30 نفر از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی از بخش های مختلف کارخانه چینی تقدیس و کارخانه دیرگداز ایران در گناباد بازدید و گزارش تهیه کردند.

هم اکنون بیش از 160 واحد تولیدی کوچک و متوسط با اشتغال زایی بیش از 2500 نفر در سه شهرک صنعتی گناباد، کاخک و بیدخت فعالیت دارند./2

514 /664

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا