گوناگون

یک مسوول قضایی:مردم سیستان و بلوچستان شایسته بهترین خدمت هستند

81146817 5665173

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈابراهیم حمیدی ˈ روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان چابهار در جمع متعمدان، ریش سفیدان، علما و مسوولان با اشاره به برخی از خرده شرارت ها در شهرستان چابهار و دیگر نقاط استان افزود: حساب اشرار از مردم این استان جدا است بطوریکه این اشرار حتی در بین مردم جایگاهی ندارند و بر همین اساس باید خدمت گذار مردم این استان فارغ از هرگونه گرایش قومی و مذهبی باشیم و در خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی با اشاره به اینکه تعامل با مردم و همکاری با مسوولان از شاخص های انتخاب مدیران در دستگاه قضا است تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم و تاثیرگذار چابهار در سطح استان و کشور در انتخاب رییس دادگستری این شهرستان حساسیت خاصی وجود داشت تا مدیری انتخاب شود که علاوه بر اجرای دقیق قانون، تعامل و همکاری مناسب با دیگر مدیران بویژه مدیریت های فعال اقتصادی و توسعه ای را مد نظر داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسوولیت در جمهوری اسلامی یک امانت است افزود: در کشورهای غربی مسوولیت یک مقام و جایگاه است که ممکن است برای مقاصد اقتصادی و مالی مورد سوء استفاده قرار گیرد اما در نظام اسلامی در همه بخش ها مسوولیت ها برای کسب رضای خدا و خدمت به مردم است.

به گفته وی؛ مسوول در قوه قضاییه علاوه بر مسوولیت اداری، مسوول اجرای عدالت است که رسالت بسیار سنگین و بزرگی است.

وی افزود: وظیفه قاضی اجرای حدود الهی و گرفتن حق مردم است که خداوند این وظیفه را به پیامبران واگذار کرده و در جمهوری اسلامی این وظیفه ولی فقیه به تبعیت از پیامبران است و بر همین اساس قضاوت از اختیارات خاص ولی فقیه است.

حمیدی با بیان اینکه قاضی باید عدالت داشته باشد و در این جایگاه باید به معنای عام عادل و در همه جوانب عدالت را رعایت کند و مرتکب گناه کبیره نشود و اصرار بر گناه صغیره نداشته باشد تاکید کرد: شرط عدالت در قانون اساسی حتی برای رییس جمهور نیز در نظر گرفته نشده است، اما برای قاضی شدن، عدالت یکی از مهمترین شروط اولیه است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید امنیت و مهمتر از آن احساس امنیت داشته باشند تصریح کرد: امنیت و آرامش چابهار به عنوان یکی از مهمترین شهرستان های استان و کشور نباید مورد سو استفاده خرده شرارت ها قرار گیرد و باید تلاش کرد وضع امنیت در این شهرستان هر روز بهتر شود.

حمیدی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه قاضی گفت: ما دخالت در کار هیچکسی نمی کنیم اما کمک می کنیم تا امور اجرایی به بهترین شکل ممکن اجرا شود و قاضی کمک به مردم و حفظ منافع مردم را باید به عنوان یک اصل همیشه مد نظر داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان تاکید کرد: نباید یک تصمیم نسنجیده، برای مردم مشکل ایجاد کند بلکه امور باید به نحوی مدیریت شود که همزمان با اجرای دقیق قانون ، منافع مردم و همکاری و تعامل با تمامی مدیران شهرستان مد نظر قرار گیرد.

فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این آیین با بیان اینکه نگاه دولت به استان سیستان و بلوچستان ویژه است، گفت: توسعه بدون تامین امنیت عملی نخواهد شد و بر همین اساس با بکارگیری 70 گردان مردمی از سوی سپاه پاسداران و وجود نیروی انتظامی، ارتشیان دلآور و سربازان گمنام امام زمان (عج) و حضور مقتدرانه دستگاه قضایی تا حد مطلوبی در این منطقه از کشور امنیت نهادینه شده است.

ˈ ایرج حیدریˈ با اشاره به هم افزایی امنیتی موجود در شهرستان چابهار افزود: حضور سرمایه گذاران در این منطقه به دلیل هماهنگی دستگاههای مختلف کاملا مشهود است و چابهار یکی از امن ترین شهرستان های کشور است.

ˈحمید رضا سلیمانیˈ رییس سابق دادگستری چابهار نیز در این آیین گفت: اجرای قانون و عدالت وظیفه ذاتی ماست و همواره سعی کرده ام در طول خدمت کسی از اجرای قانون و عدالت دلگیر و ناراحت نشود.

حجه الاسلام ˈ احمد علی قاسمی زاده ˈ امام جمعه موقت چابهار نیز در این آیین با بیان اینکه نگاه اسلام به امر قضاوت، حفاظت از انسان و ارزش های انسانی است گفت: قاضی باید از هوای نفس پرهیز کند چراکه کار قضاوت بسیار سخت و پیچیده است و بر اساس روایت های اسلامی از هر سه قاضی شاید تنها یک نفر به بهشت برود که این نشانه اهمیت و جایگاه قضاوت و قاضی در جامعه است.

امام جمعه اهل سنت چابهار نیز گفت: در کتب اهل سنت روایت داریم که قاضی سه نوع است و دو نوع آن به جهنم می روند.

مولوی ˈعبدالرحمان ملازهیˈ با ذکر خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) در خصوص عیادت از علمای اهل سنت در بیمارستان گفت: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی اسوه و الگوی عدالت و بقدری در این موضوع جامع بودند که در زمان بستری شدن در بیمارستان هنگامی که تعدادی از مسوولان از ایشان عیادت کردند، به میهمانان فرمودند که یکی از علمای اهل سنت در این بیمارستان بستری هستند و باید به عیادت ایشان نیز بروید که مرحوم حاج احمد آقا و آیت الله خلخالی به دیدار آن عالم اهل سنت رفتند.

گفتنی است در این مراسم تودیع و معارفه که با حضور جمع کثیری از علما، معتمدین و مسوولان در فرمانداری چابهار برگزار شد از زحمات سلیمانی رییس سابق دادگستری چابهار تقدیر و ˈ ظفر زارع ˈ به عنوان رییس جدید این دادگستری معرفی شد.

ˈ ظفر زارع ˈ پیش از این ده سال در مقام قاضی و ریاست دادگستری ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان را در کارنامه قضایی خود تجربه کرده است. ک/2

س.ن1744/ 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا