گوناگون

یک معتاد هم برای جامعه زیاد است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: فعالیت جهادی و کارآمدی زمینه ساز اقتدار پلیس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، سردار “محسن حسنخانی” در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته “ناجا” با بیان این‌که تنها نیروی انتظامی وظیفه امنیت جامعه را برعهده ندارد، افزود: تمامی آحاد مردم وظیفه ایجاد آرامش و امنیت را برعهده دارند.

حسنخانی ادامه داد: کار پلیس سخت و طاقت فرساست؛ اما این‌که وظیفه ایجاد امنیت جامعه را عهده‌دار هستیم بسیار ارزشمند است، امنیت جامعه یک نعمت است که در مولفه‌های دینی نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این‌که شعار ناجا برگرفته از شعار سال است، اظهار کرد: چندین سال است که فعالیت جهادی در نیروی انتظامی سرلوحه امور قرار گرفته است و امسال تبلور فعالیت جهادی نیروی انتظامی در چشم و ذهن مردم بیشتر نمود پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تأکید کرد: در راستای کارآمد کردن نیروی انتظامی، در ایجاد تعالی فردی و سازمانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که واژه “اقتدار نرم” را وارد ادبیات جهانی پلیس کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اقتدار خشن و صدای بلند، تعریف ما از اقتدار نیست، بلکه مشارکت و تفاهم دو طرفه مردم و پلیس و اطمینان مردم به پلیس مفهوم اقتدار نرم و خواسته ماست.

یک معتاد هم برای جامعه زیاد است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت استان در خصوص مبارزه با مواد مخدر، گفت: وضعیت آذربایجان شرقی در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار خوب است؛ اما معتقدم حتی یک معتاد هم برای جامعه زیاد است؛ چرا که منشأ اصلی 70 درصد از جرایم اعتیاد است.

وی با بیان این‌که نباید روی مقدار مواد مخدری که توسط پلیس کشف می‌شود مانور دهیم، افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق از افزایش سالانه تعداد معتادان جلوگیری کنیم و در این راستا برخورد با خرده فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر در برنامه قرار دارد.

حسنخانی تأکید کرد: استاندار آذربایجان شرقی مقرر کرده است تا مرکزی به ظرفیت دو هزار نفر برای نگهداری معتادان احداث شود.

وی با اعلام این‌که اعتیاد جرم نیست، گفت: 9 هزار نفر از معتادانی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند را از کف خیابان‌ها جمع‌آوری کرده‌ایم.

پراید و پیکان رکورد دار سرقت

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: همه ساله آمار سرقت رو به افزایش است و برای مقابله با افزایش تعداد سرقت قرارگاه “مبارزه با سرقت” ایجاد کرده‌ایم که روزانه آمار و نوع سرقت‌ها را بررسی می‌کنیم و خوشبختانه موفق به کاهش آمار سرقت شده‌ایم.

وی افزود: پراید و پیکان خودروهایی هستند که زیاد سرقت می‌شوند و معتقدم سیستم امنیتی این خودروها بسیار ضعیف است و هم‌چنین بیشترین تصادفات منجر به فوت نیز با خودرو پراید انجام می‌شود.

حسنخانی در خصوص فعالیت موازی برخی گروه‌ها با پلیس امنیت اخلاقی، خاطرنشان کرد: پلیس امنیت اخلاقی به خوبی وظیفه خود را انجام می‌دهد و هیچ کس جز پلیس امنیت اخلاقی مجوز برخورد با متخلفان اخلاقی را ندارد.

طرح ترافیکی تبریز مقطعی و دردسر ساز

وی در رابطه با طرح ترافیکی تبریز که در آستانه اجرا قرار دارد، گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها با امکانات کنونی همخوانی ندارند؛ به طوری‌که هر خانواده چندین ماشین دارد و این تعداد اتومبیل باعث ایجاد ترافیک سنگین در شهر می‌شود، معتقدم زوج و فرد کردن و یا بستن خیابان مقطعی و منجر به ایجاد دردسر برای مردم می‌شود و حل مشکل ترافیکی تبریز نیاز به بررسی دقیق تری دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا